مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

شرکت کنفور (Canfor) پیشرو در صنعت چوب

  • 1399-11-14

شرکت کنفور «Canfor» که بخش اول نام خود را از ابتدای واژه (Canadian) و بخش دوم را از ابتدای واژه (forest) گرفته است، یک شرکت پیشرو در زمینه تولید محصولات جنگلی است که در شهر ونکوور، واقع در غربی‌ترین استان کانادا، بریتیش کلمبیا قرار دارد و عمدتاً در صنعت تجارت چوب فعالیت می‌کند.

شرکت کنفور Canfor پیشرو در صنعت چوب

 

شرکت کنفور با ظرفیت تولید بالغ بر ۶.۹۰۰.۰۰۰ مترمکعب چوب در سال توانسته جایگاه دوم جهان را به خود اختصاص دهد. این شرکت در سال ۱۹۳۹ تأسیس گردید و دارای امکانات تولیدی در کانادا (بریتیش کلمبیا و آلبرتا) و ایالات متحده (کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، آلاباما، جورجیا و می‌سی‌سی‌پی) و امکانات عملیات بهره‌برداری جنگل در بریتیش کلمبیا و آلبرتا است.

 

شرکت کنفور Canfor پیشرو در صنعت چوب

 

شرکت کنفور «Canfor» به همراه شرکت «Canfor Pulp» در زمینه تولید خمیر کاغذ، کاغذ پایدار و انرژی سبز نیز فعالیت دارد. این شرکت، به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پیشرو در صنعت چوب، در پایان دسامبر سال ۲۰۱۴ به‌طور مستقیم ۵۳۱۳ نفر را استخدام کرد. این شرکت مدعی است که شهرت خود را به‌خاطر کیفیت بالای محصولات، قابلیت اطمینان عرضه و خدمات برتر به مشتری به دست آورده است.

 

شرکت کنفور Canfor پیشرو در صنعت چوب

 

شرکت کنفور «Canfor» برای انجام عملیات بهره‌برداری چوب سخت، تحت شرایط مختلف جنگل‌های واقع در مناطق داخلی استان بریتیش کلمبیا و شمال آلبرتا، حق برداشت سالانه حدود ۶/۱۵میلیون مترمکعب چوب را دارد. این شرکت مدعی است که فقط در راستای نیاز خود اقدام به قطع درخت می‌کند و خود را متعهد می‌داند تا هرگونه کمبود و خسارت در پی خرید چوب از آن مناطق را جبران نماید. عملیات بهره‌برداری این شرکت در ایالات متحده بیشتر به واسطه خرید چوب از مالکان زمین‌های خصوصی انجام می‌شود.

 

شرکت کنفور Canfor پیشرو در صنعت چوب

 

بخش تأسیسات چوب شرکت کنفور «Canfor» تراشه‌های چوب را به‌عنوان یک محصول جانبی تولید می‌کند و آن‌ها را به کارخانه‌های تولید کاغذ، از جمله کارخانه‌های وابسته به «Canfor Pulp» می‌فروشد. این شرکت همچنین چوب نرم (مخصوص کاغذسازی) را طی عملیات بهره‌برداری از جنگل‌های شمال خود برداشت می‌کند و آن را به تراشه و خمیر مخصوص تبدیل می‌کند و به شرکت «Canfor Pulp» و سایر تولیدکنندگان خمیر کاغذ می‌فروشد.

کشورهای پیشرو در صنعت صادارت چوب

شرکت کنفور «Canfor» که در ابتدا کار خود را تنها با دو کارآفرین آغاز کرد هم‌اکنون به یک تیم بین‌المللی در غرب کانادا و جنوب ایالات متحده تبدیل شده است که دارای کارکنانی آینده‌نگر و متعهد است. این شرکت به تعهد خالصانه خود در زمینه تعالی، ایمنی و رضایت مشتری افتخار می‌کند و معتقد است ویژگی‌های منحصر به فردشان به آن‌ها این امکان را داده تا محصولات باکیفیت خود را با آسودگی به مشتریانشان در سراسر جهان ارائه دهند.

 

شرکت کنفور Canfor پیشرو در صنعت چوب

 

شرکت کنفور «Canfor» و شرکت «Canfor Pulp» خود را متعهد به تحقیق و توسعه در حوزه مدیریت جنگل، تجزیه و تحلیل فیبرهای چوب، فرایندهای تولید، کنترل کیفیت و توسعه ساختار سیستم‌های تولید محصول می‌دانند. این شرکت اعضای فعالی در سازمان‌های مهم تحقیق و توسعه صنعت چوب دارد و از طریق ارتباط با انجمن‌های مختلف، دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی، تأمین‌کنندگان و مشتریان، ارتباطات خود را با توسعه و تحقیق در صنعت و اطلاعات فنی حفظ کرده است. در این راستا، شرکت «Canfor Pulp» یک مرکز اختصاصی «نوآوری باز» در ونکوور را اداره می‌کند و از جریان‌های داخلی سودمند (دانش و ایده‌های جدید داخلی) و دانش خارج از شرکت به منظور شتاب دادن به نوآوری داخلی استفاده می‌کند.

 

شرکت کنفور Canfor پیشرو در صنعت چوب

 

از آنجا که این دو شرکت نسبت به کلیه اقدامات تجاری، رویکرد اخلاقی و مسئولانه دارند و از فرهنگ صداقت در کل سازمان‌ها و روابط آن‌ها با مشتریان، تأمین‌کنندگان و سایر سهامداران حمایت می‌کنند، لذا تاکنون موفق به دریافت افتخارات زیادی شده‌اند.


نویسنده اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *