مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

کاربرد ترمو وود در طراحی دکوراسیون داخلی

  • 1400-12-01

ترمووود، یک محصول چوبی درجه یک برای طیف وسیعی از کاربردها نظیر طراحی دکوراسیون داخلی و استفاده در نمای خارجی ساختمان است. ترمو وود با ویژگی‌های کاربردی خود یک گزینه بسیار مناسب جهت استفاده در قسمت‌های مختلف ساختمان است. ترمو چوب که حاصل فرآیند اصلاح حرارتی کاملا طبیعی چوب است، مقاومت و دوام بالایی دارد. این محصول قابلیت استفاده در قسمت‌های مختلف خانه را دارد. در حقیقت چوب ترمو به واسطه حفظ بافت زنده و رنگ طبیعی چوب کاربردهای متنوعی در طراحی داخلی اماکنی نظیر خانه‌ها، ادارات و هتل‌ها دارد. طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از این نوع چوب زیبایی و انسجام بسیار لذت بخشی به دکوراسیون داخلی ساختمان می‌بخشد. در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد ترمو وود در طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از پرطرفدار‌ترین زمینه‌های استفاده از ترمو چوب در خانه، آشنا کنیم. اگر شما هم قصد استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان خود را دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

کاربرد ترمو وود در نمای داخلی

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

همانطور که می‌دانید، در طول تاریخ چوب یکی از مصالح ساختمانی بسیار محبوب بوده است. این محصول که امروزه به صورت گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، سال هاست که در ساخت خانه‌ها، هتل‌ها و انواع ساختمان‌های دیگر بسیار مورد توجه است. همه ما تصویری زیبا و ماندگار از راه رفتن روی کف پوش چوبی کافه‌ها، دیدن دیوارهای چوبی خانه و خانه‌های جنگلی را در ذهن داریم یا حداقل به آن فکر کرده‌ایم.

ویژگی‌های مانند دوام و ماندگاری مناسب چوب و زیبایی منحصر به فرد آن موجب شده است برخی از بزرگترین و معروف‌ترین ساختمان‌های دنیا با استفاده از آن ساخته شوند. موارد زیر معروفترین شاهکارهای ساختمانی چوبی دنیا به شمار می‌روند که در طراحی داخلی و خارجی آن‌ها از چوب استفاده شده است.

طراحی دکوراسیون داخلی با ترمو وود

۱ .  دانشگاه پردیس ونکوور کانادا

۲ . ساختمان ایسترندپارکن

۳ . گوی علم و نوآوری در ژنو

۴ . فرودگاه جکسون هل در آمریکا

۵ . کلیسای کنارویک نروژ

۶ . موزه نوح در کنتاکی

۷ . ساختمان دفتر Tamedia  در زوریخ

۸ . ساختمان مرکز نوآوری کانادا

۹ . کلیسای Kizhi Pogost روسیه

۱۰ . مرکز Arcus  آمریکا

به نظر اغلب معماران و طراحان دکوراسیون داخلی دنیا، در میان تعدد مصالح ساختمانی در حوزه دکوراسیون داخلی هیچ ماده‌ای به اندازه چوب همه کاره و سازگار نیست. متخصصین Interior Design معتقدند استفاده از چوب در طراحی داخلی، روشی ایده آل برای دستیابی به انواع دکوراسیون محسوب می‌شود. این کارشناسان بر این باورند که در مورد گرمای ارگانیکی که چوب به فضای داخلی می‌بخشد، چیزی کاملاً جادویی وجود دارد، احساسی که اکثر ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ایم. بنابراین، اگر به دنبال طراحی فضای داخلی ساختمان خود هستید، ما به شما دکوراسیون داخلی چوبی را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا ترمو وود گزینه مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی است؟

ترمو چوب مزایا و ویژگی‌های زیادی دارد اما به طور خلاصه وجود ویژگی‌های زیر دلایل اصلی توصیه ما به استفاده از این چوب در طراحی دکوراسیون داخلی است:

. پایداری ابعادی

. زیبایی طبیعی با حفظ ظاهر چوب طبیعی

. قابلیت هماهنگی با انواع سبک طراحی داخلی

. مقاومت بالا در برابر فرسایش و پوسیدگی

. سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف

. عدم استفاده از رزین

. غیر سمی بودن

. عایق بسیار خوب انرژی و صدا

. قابلیت ایجاد انسجام با نمای فضای بیرونی

. نصب آسان

وجود این ویژگی‌ها این چوب را به یک گزینه مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. به طوری که با یک جستجوی ساده ایده‌های فوق‌العاده خلاقانه و زیبا جهت استفاده از این محصول را مشاهده خواهید نمود.

دکوراسیون داخلی ترمو وود

مهم‌ترین کاربردهای ترمو در طراحی دکوراسیون داخلی کدامند؟

در این قسمت مهم‌ترین کاربردهای ترمو در طراحی دکوراسیون داخلی معرفی شده است. ۵ مورد زیر تنها بخشی از ایده‌های استفاده از این نوع چوب در طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می‌توانید انواع ترمو وود با کیفیت را از مرس چوب خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با کارشناسان مرس چوب تماس بگیرید.

۱ . روکش دیوارها

استفاده از چوب به عنوان پوشش دیوارها زیبایی فضای داخلی را چند برابر می‌کند. ازطرفی ترمو به دلیل ماهیت متخلخل خود عایق بسیار مناسب صدا محسوب شده و آرامش محیط را حفظ می‌نماید. پانل‌های ترمو وود را می‌توان به صورت افقی یا عمودی و با الگوهای خلاقانه دیگر به دیوار وصل کرد و فضاهای کاربردی و مینیمالی را در طراحی داخلی ساختمان ایجاد کرد. شما می‌توانید در طراحی اتاق‌ خواب، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی از این چوب استفاده کنید.

۲ . کف پوش

از ترموود می‌توان برای طراحی کف پوش‌های زیبا در فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد. کفپوش‌های ترمو وود نسبت به سایر انواع کفپوش‌های موجود در بازار مزایای زیادی دارند. این کفپوش‌ها با هر سبک معماری داخلی نظیر روستیک، کلاسیک و سنتی هماهنگ است. ترمو وود با رنگ‌های گرم زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون ساختمان خواهد بخشید. همچنین چوب اصلاح حرارتی شده با دوام بالا یک جایگزین عالی برای سایر انواع چوب در ایجاد کف پوش چوبی است. شما می‌توانید از این نوع چوب در طراحی کفپوش قسمت‌های مختلف خانه نظیر آشپزخانه و اتاق نشیمن استفاده نمایید.

۳ . باغ‌های سرپوشیده داخل ساختمان

امروزه در اغلب ساختمان‌ها فضایی اختصاصی برای گل وگیاه‌ها در نظر گرفته می‌شود. یکی از کاربردهای چوب ترمو در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از آن در ساخت باغ‌های سرپوشیده داخل ساختمان است. ترکیب فضای چوبی و گل و گیاه، یک محیط آرام و منحصر به فرد را در ساختمان به وجود خواهد آورد. همچنین می توان از چوب ترمووود برای ساخت باغچه های کوچک در فضاهای داخلی، نگهداری گیاهان داخلی و صندلی‌های چوبی استفاده کرد. از طرفی از آنجایی که در برابر پوسیدگی مقاوم است، از جعبه‌های چوبی Thermo wood می‌توان به عنوان گلدان استفاده کرد.

۴ . دیوارهای جداکننده

شخصی‌سازی فضای داخلی ساختمان، نیاز به ایجاد حریم شخصی و تفکیک محیط با کم‌ترین هزینه و صرف کم‌ترین زمان، باعث شده است تا اغلب مردم به استفاده از دیوارهای جداکننده روی بیاورند. ترمو وود با توجه به خصوصیاتی نظیر دوام بالا و زیبایی ظاهری خود می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای ایجاد دیوارهای جداکننده باشد.

۵ . طراحی داخلی سونا

از آنجایی که ترمو چوب قابلیت جلاپذیری، رسانایی کم و پایداری بالایی دارد، در مکان‌های با فشار بخار بالا و مرطوب مانند سونا و جکوزی قابل استفاده است. همچنین تمیز کردن آن آسان است و این موضوع موجب می‌شود تا سطوح بهداشتی‌تر باشند. با توجه به این که عملیات حرارتی چوب در دمای ۱۸۵-۲۰۵ درجه سانتیگراد انجام می‌شود، بر خلاف چوب طبیعی، رطوبت را جذب نمی‌کند، پوسیده نمی شود، ترک نمی‌خورد، از نظر هندسی پایدار است و با گذشت زمان، هیچ شکافی بین تخته‌ها به وجود نمی‌آید. به همین دلیل استفاده از آن در سونا و جکوزی انتخابی بسیار مناسب است.

ترمو وود مرس چوب

ترمو وود مرس چوب

اینجا در مرس چوب به عنوان یکی از تولیدکنندگان باسابقه و پیشرو انواع ترموود در ایران، مجموعه‌ای از بهترین‌ و مرغوب‌ترین چوب‌های اصلاح حرارتی شده ترمو در اختیار شما قرار داده می‌شود. مرس چوب با بیش از ۱۰ سال تجربه در طراحی، تولید و توزیع محصولات ترمو و با بررسی دقیق نیاز مشتری، محصولات متنوعی را در اختیار هموطنان گرامی قرار می‌دهد.

مرس چوب با استفاده از بهترین چوب‌های داخلی و خارجی، مرغوب‌ترین ترمو وودهای ممکن را در دو کلاس S  و D تولید می‌کند. نکته قابل توجه در مورد محصولات شرکت رادیس فراز سانا (سهامی خاص)، تضمین کیفیت با بیمه ۵ ساله شرکت بیمه ایران است. با اطمنیان از ما خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *