مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

انواع فرز انگشتی

  • 1399-11-30

در صنعت چوب یکی از موارد مهم در شکل ظاهری اشیا، ظریف‌کاری نهایی می‌باشد. اما برای این کار نیاز به ابزار خاصی داریم و آن چیزی جز فرز انگشتی نیست. این ابزار دارای وزن سبک و ابعاد کوچک می‌باشد که قابلیت حمل آسانی را به افراد می‌دهد. انواع فرز انگشتی

این ابزار علاوه برای ظریف کاری‌ها، در منبت‌کاری، قالب‌سازی، ماکت‌سازی و … کاربرد بسیار زیادی دارد. اما کاربرد این دستگاه فقط به صنعت چوب محدود نشده و در مشاغل و صنایع دیگری مانند صنعت فلز، صنعت خودرو، صنایع پلاستیک و حتی برای کار بر روی موادی مانند یخ نیز می‌توان استفاده کرد. کاربرد این دستگاه در صنعت فلز، پولیش‌کاری بر روی فلزات است. در صنعت خودرو نیز برای برداشتن رنگ از روی سطوح کوچک از این دستگاه استفاده می‌کنند. همینطور برای تمیز‌کاری سوپاپ خودرو، صاف کردن سطوح پلاستیکی و حتی ساخت مجسمه‌های یخی نیز استفاده می‌شود.

 

فرز انگشتی
فرز انگشتی

 

اما نکته قابل توجه در این نوع فرز انگشتی این است که، این دارای دقت بسیار بالاتری نسبت به دستگاه فرز مینیاتوری می‌باشد اما این نوع فرز نیز به دو دسته تقسیم می‌شود که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • فرز انگشتی گلو بلند: این نوع فرز برای استفاده در مکان‌هایی که قابلیت دسترسی کمی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرز انگشتی گلو بلند به دلیل شفت بلندی که دارد قابلیت ورود به حفره‌ها، لوله‌ها و سوراخ‌ها را دارد و می‌توان به وسیله آن داخل قطعات، کنج‌ها، یا زوایای تنگ و گوشه‌ها را با آن سنگ زنی و سنباده زنی کرد.

 

فرز گلو بلند
فرز گلو بلند

 

  • فرز انگشتی گلو کوتاه: فرز انگشتی گلو کوتاه نیز از انواع فرز انگشتی می‌باشد که مانند یک مینی فرز مستقیم عمل می‌کند و برای سنگ‌زنی و سنباده‌زنی و برش از آن استفاده می‌کنند و در واقع فرز انگشتی فقط همین دو نوع است که در بازار به همین نام معروف می‌باشند.

 

فرز گلو کوتاه
فرز گلو کوتاه

 

مهم‌ترین مشخصه فرز انگشتی سایز کولت ۶ میلی‌متری است که در مواردی محدود فرز انگشتی‌هایی وجود دارند که کولت ۸ میلی متری نیز روی آن نصب می‌شود و در مواردی برخی از فرز انگشتی‌ها وجود دارند که قابلیت نصب کولت ۶ و ۸ میلی‌متری را دارند.


نویسنده: سعید دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *