مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

شرکت وست فریزر «West Fraser»

  • 1399-11-15

صنایع چوبی به علت نیاز بازار نوسازی، سبک معماری و مسکن‌سازی جدید در قرن اخیر پیشرفت چشمگیری نموده و با تقاضای زیادی رو به رو شده است. تنوع محصولات و فرآورده‌های چوبی به قدری زیاد است که می‌توان آثار آن را در زندگی بشر به‌راحتی مشاهده کرد. شرکت وست فریزر

 

شرکت وست فریزر

 

در واقع وجود چوب و فرآورده‌های آن از دیرباز اهمیت اقتصادی فراوانی داشته است. در نتیجه شرکت‌های زیادی در این حوزه فعالیت دارند. در ادامه و طی مقالات آتی به معرفی بهترین شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های چوبی در ایران و جهان می‌پردازیم.

 

شرکت وست فریزر

 

پیش از این گفتیم که کشور کانادا با صادرات سالانه ۳۱ میلیارد کیلوگرم چوب و فرآورده‌های مربوط به آن در رتبه نخست کشورهای صادرکننده چوب در جهان قرار دارد.

کشورهای پیشرو در صنعت صادارت چوب

شرکت وست فریزر

 

 

در این میان، شرکت وِست فریزر «West Fraser» در کشور کانادا بزرگترین کارخانه چوب در جهان می‌باشد که عضو انجمن محصولات جنگلی کانادا است. ظرفیت تولید این کارخانه بالغ بر ۸.۴۶۰.۰۰۰ مترمکعب چوب در سال می‌باشد. این شرکت در سال ۱۹۵۵ میلادی توسط ۳ برادر به نام‌های پیت، بیل و سَم کچام (Pete, Bill and Sam Ketcham) از اهالی سیاتل تأسیس گردید و در زمینه تولید الوار، تخته سه لا، چوب‌های لایه‌ای LVL، MDF، خمیر کاغذ، کاغذ روزنامه و تراشه‌های چوب فعالیت دارد.

 

شرکت وست فریزر

 

از آنجا که شرکت وِست فریزر «West Fraser» در زمینه مدیریت جنگلداری پایدار، تولید محصولات چوبی با بازده بالا و نوآوری در تولید فرآورده‌های چوبی پیشرو است لذا در سال ۲۰۱۷ دو مرتبه به‌عنوان یکی از تحسین‌برانگیزترین شرکت‌ها در زمینه داشتن فرهنگ سازمانی انتخاب شد و برای چهارمین بار به‌عنوان یکی از ۱۰۰ کارفرمای برتر کانادا و بهترین کارفرمای کانادا در حوزه به‌کارگیری تازه فارغ‌التحصیلان در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. شرکت وست فریزر

 

شرکت وست فریزر

 

شرکت وِست فریزر «West Fraser» طی سال‌ها فعالیت مستمر، با داشتن ۵۰۰۰ پرسنل در غرب کانادا (حدود ۸۶۰۰ پرسنل در سطح جهان) در حدود ۵۰ مکان مختلف به بزرگترین تولیدکننده چوب در آمریکای شمالی تبدیل شده است.

 

شرکت وست فریزر

 

در آوریل سال ۲۰۲۰، خبری مبنی بر این منتشر شد که جیم پتیسون (Jim Pattison) سهام خود در شرکت وِست فریزر «West Fraser» را به ۸/۱۳ درصد افزایش داده است. خبر مذکور به این گمانه‌زنی‌ها دامن زد که جیم پتیسون، میلیاردر کانادایی قصد دارد شرکت وِست فریزر را با شرکت کنفور «Canfor» که ۵۱ درصد از سهام وی را در اختیار دارد، ادغام کند. شرکت وست فریزر

 

شرکت وست فریزر

 

معرفی شرکت کنفور canfor

در مقابل، شرکت وِست فریزر «West Fraser» در اقدامی تدافعی برای جلوگیری از خریداری یا تصاحب شرکت توسط رقبا، طرح حقوق سهامداران یا قرص سم «poison pill» را تصویب کرد.


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *