رایج‌ترین کاربرد‌های ترموود؛ چند پیشنهاد جذاب

اگر شما هم قصد استفاده از دکوراسیون چوبی را دارید یا به دنبال کفپوش و دیوارپوش با کیفیت می‌گردید، این مقاله را از دست ندهید. چوب ترمووود به دلیل دوام، پایداری و لوکس بودن شهرت دارد و این ویژگی موجب وجود کاربردهای بسیار متنوع برای ترموود شده است. این محصول قابلیت استفاده در داخل ساختمان یا خارج آن را دارد. همچنین شما می‌توانید از ترمووود جهت ساخت وسایل چوبی نظیر مبل و فلاور باکس استفاده نمایید. با انتخاب ترمو چوب، برای سالیان سال بدون نگرانی از نما و دکوراسیون چوبی خانه یا محیط کار خود لذت ببرید. این محصول سال‌ها بدون آسیب دیدگی یا فرسودگی بخشی از زیبایی محیط کار یا زندگی شما خواهد بود.

چوب یکی از مصالحی است که از گذشته به طور طبیعی در دسترس ما بوده است. ترمووود چوبی طبیعی است که ساختار سلولی آن در اثر فرآیند اصلاح حرارتی تغییر کرده است. در این عملیات چوب طبیعی از وجود ترکیبات آلی خلاص شده و گروه‌های هیدروکسیل در ساختار چوب تجزیه می‌شوند، اما این گزاره به چه معناست؟ اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم، پس از اصلاح حرارتی چوب طبیعی، ترموود حاصل در برابر آب، تغییرات جوی، حشرات و قارچ‌ها بسیار بادوام و مقاوم خواهد شد. موضوعی که در کنار زیبایی طبیعی چوب، از ترمو وود محصولی مقاوم و لوکس برای ساخت وسیله، سازه‌های‌چوبی و استفاده در حوزه‌های متنوع، می‌سازد. اما سوال مهم این است که مهم‌ترین موارد استفاده از ترموود چیست؟ در ادامه مقاله با بررسی پاسخ این پرسش همراه ما باشید.

ترموود؛ محصولی با کاربردهای متنوع

چقدر با انواع کاربرد چوب ترمو آشنا هستید؟ در پاسخ به پرسش مطرح شده باید گفت چوب ترمووود با بافت زنده، طرح و رنگ زیبا، برای طیف وسیعی از کاربردها، قابل استفاده است. راه‌های بسیار زیادی برای استفاده از ترموود وجود دارد. در واقع جالب است بدانید بر خلاف آنچه بسیاری تصور می‌کنند، ترموود تنها برای ساخت کفپوش، پوشش دیوار و موارد مانند آن مناسب نبوده و شما به راحتی می‌توانید از این محصول پرکاربرد در مواردی نظیر ساخت مبلمان، تابلو، دیوارهای سبز و فلاور باکس‌ها نیز استفاده نمایید.

بنابراین اگر به طراحی داخلی ساختمان فکر می‌کنید قطعا این سوال برای شما پیش آمده است که در بین انواع چوب، کدام متریال بهترین گزینه برای طراحی داخلی است؟ پاسخ ساده است؛ اگر تصمیم دارید از چوب برای پوشش دیوار، کفپوش و دکوراسیون استفاده کنید، ترموود یک انتخاب ایده‌آل و هوشمندانه برای شما محسوب می‌شود.

اما ترموود چه ویژگی‌هایی دارد؟ مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های ترموود را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

* دوام و مقاومت بالا

* پایداری ابعادی

* مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و امکان استفاده در محیط آزاد

* فرآوری کاملا طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی

* مواد اولیه ۱۰۰ درصد طبیعی و بهداشتی، ساختار غیر سمی و بدون رزین

* عایق حرارتی بسیار عالی

* مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی

* ساختار ایمن در برابر شکستگی و لیز خوردگی

* وزن بسیار پایین

* سازگاری کامل با محیط زیست

۱ . استفاده به عنوان پوشش کف

اولین و شاید مهم‌ترین کاربرد ترموود، استفاده به عنوان پوشش کف است. در انتخاب کفپوش مناسب برای ساختمان حفظ آرامش و حداقل تولید صدا، نکته قابل توجهی است. به طور کلی سطوح چوبی برای کاهش پژواک و طنین در فضاها عالی هستند. چوب ترمو به دلیل ماهیت متخلخل خود، نسبت به چوب طبیعی و سایر متریال‌های کف، در این حوزه عملکرد بهتری دارد. اگر شما هم در محیط کار خود رفت و آمد زیادی دارید، یا در خانه کودکان بازیگوشی دارید، استفاده از ترمووود به عنوان کفپوش، آرامش شما را تضمین می‌کند.

اما این موضوع تنها مزیت استفاده از ترموود در پوشش کف نیست. کفپوش ترمووود یک متریال چوبی زیبا و دوستدار محیط زیست است که در تمام فصول و در برابر تغییرات آب و هوایی، شکل خود را حفظ می‌کند. این محصول در برابر باد، باران، حشرات، قارچ‌ها و موارد دیگر مقاوم است. کفپوش ترمو چوب با نگهداری مناسب، ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کند و برای سال‌ها در شرایط خوبی باقی می‌ماند.

نگران نباشید؛ تنها نکته در نگهداری کفپوش ترمو باید رعایت شود، پاک کردن دوره‌ای و شستن با آب و برس نرم است. پس از نظافت بهتر است به آن روغن مخصوص ترمو بزنید. این موضوع زیبایی و ماندگاری کفپوش را چندین برابر می‌کند.

۲ . پوشش دیوار ترموود

چوب طبیعی یک ماده منحصر به فرد و با بافت زیبا است که حامل پیام زیبایی شناختی قوی است. ترمو چوب یک ابزار ساختمانی همه کاره است که می‌تواند برای تزئین نماهای داخلی و خارجی ساختمان و ایجاد آرامش در داخل خانه استفاده شود. روکش دیوار ترموود، ظریف، چشم نواز و کاربردی است و در عین حال در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی مقاوم است.

مرس چوب برای تولید محصولات خود از بهترین چوب‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کند. این مواد شامل چوب‌های داخلی و خارجی نظیر کاج، اش و صنوبر است که با رنگ‌های پایه آب یا روغن پوشانده شده و زیبایی حیرت انگیزی به محیط می‌بخشد. محصولات مرس چوب جایگزینی مناسب برای دیگر متریال‌های چوبی به شمار می‌روند. جهت ثبت سفارش یا اطلاع از قیمت کفپوش ترموود یا پوشش دیوار ترمو چوب با کارشناسان ما در مرس چوب تماس بگیرید.

۳ . ساخت وسایل تزئینی

سومین حوزه کاربرد ترموود که کمتر به آن پرداخته شده است، ساخت تزئیات و وسایل چوبی است. تولیدی‌های مبلمان و وسایل چوبی می‌توانند برای حفظ خواص و ظاهر محصولات خود از روکش‌های ترمووود استفاده نمایند و یا به طور کلی از الوار ترمو برای ساخت محصولات خود استفاده نمایند. موضوعی که موجب افزایش کیفیت و ماندگاری محصولات چوبی می‌شود که در طولانی مدت باعث توسعه فروش و سودآوری کسب و کار خواهد شد.

ساخت مبلمان با استفاده از ترموود، مبلمانی مستحکم با رنگ‌های طبیعی گرم، ظاهر طبیعی را ارائه می‌کند که فضاهایی منحصر به فرد را ایجاد می‌کند. علاوه بر این برای ساخت مبلمان و صندلی روف گاردن، انواع صندلی و نیمکت، آلاچیق، پرگولا، شومینه و آتشدان، گلدان و فلاورباکس، باربیکیو، ترموود بهترین انتخاب محسوب می‌شود. ساخت دیوارهای پارتیشن بندی و دیوار سبز دو مورد دیگر از موارد استفاده چوب ترمو است.

این تنها بخشی از کاربرد ترمو در ساخت وسایل تزئینی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با کارشناسان مرس چوب تماس بگیرید. ما به شما ایده‌های فوق العاده‌ای ارائه خواهیم داد.

۴ . طراحی سونا

چوب ترمو یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین متریال‌های طراحی و ساخت سونا در سطح جهان است. موضوعی که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آن جای تعجب ندارد! ویژگی‌هایی نظیر ساختار بدون رزین و انتقال حرارت بسیار پایین (یکسان کننده حرارت) ترموود را به یک انتخاب کاربردی و هوشمندانه برای طراحی سونا تبدیل می‌کند. این متریال همچنین بافت زیبا و سطح نرمی دارد و شما می‌توانید در طراحی و ساخت نیمکت‌ها و دیوارهای داخلی سونا از آن استفاده نمایید.

در نگاه اول می‌توان گفت دیوارهای چوبی در سونا گرما و جذابیت می‌بخشند، اما ظاهر فیزیکی تنها دلیل استفاده از ترموود در طراحی سونا نیست. به عنوان مثال هوای گرم و مرطوب در سونا به راحتی به گچ یا دیگر مصالح ساختمانی آسیب می‌رساند اما ترموود با انعطاف پذیری و دوام بالا این مشکلات را ندارد. گونه‌های چوب نرم بهتر از جایگزین‌های چوب سخت هستند زیرا چوب نرم خنک‌تر می‌ماند و در اثر لمس گرم نمی‌شود.

ترمو چوب دارای مواد نگهدارنده طبیعی مانند فنل است که از آن در برابر کپک و پوسیدگی محافظت می‌کند. به عنوان مثال، سرو قرمز غربی دارای روغن‌های طبیعی است که آن را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌کند. برخی از تولیدکنندگان از صنوبر، چوب سخت بسیار نرم یا شوکران برای دیوارهای سونا استفاده می‌کنند. چوب‌های ترمو در برابر پوسیدگی مقاوم است و نیاز به نگهداری کمی دارند. این متریال کاملا بهداشتی است و با لمس یا استنشاق هوا سونا غیر ایمن نخواهد بود.

۵ . نمای ساختمان با ترمو وود

پنجمین مورد از کاربردهای ترموود، نمای ساختمان است. نمای ترمووود یکی از انواع نمای چوبی ساختمان است. چوب thermo به عنوان پوسته یا پوشش نمای ساختمان علاوه بر جنبه زیبایی شناختی و چشم نواز بودن می‌تواند به عنوان محافظ ساختمان در برابر عواملی مانند سرما، گرما و رطوبت عمل کرده و گرمای داخل را تثبیت کند.

زیبایی طرح‌ها، تنوع رنگ و آرامشی که دیدن اشیا و سازه‌های چوبی به انسان می‌دهد و اصالت و حس قدمتی که نماهای چوبی ایجاد می‌کند، با سنگ، فلز، آجر و امثال آن به دست نمی‌آید.

چوب‌ ترمو به دلیل فرایند اصلاح حرارتی دارای خواصی است که آن را به بهترین انتخاب برای نماهای چوبی خارجی و داخلی تبدیل می‌کند. بنابراین این ویژگی‌ها باعث می‌شود نمای چوبی ساخته شده از چوب ترمووود علاوه بر ظاهر زیبا، یکنواختی و خلوص رنگ دلپذیر، به دلیل پایداری ابعاد و مقاومت در برابر رطوبت، عوامل بیولوژیکی (مانند قارچ و باکتری) و اشعه خورشید، ماندگاری بیشتری داشته باشد و به اصطلاح شکل خود را حفظ کند.

۶ . محوطه سازی باغ، طراحی آلاچیق و پرگولا

شما همچنین در محوطه سازی باغ، طراحی آلاچیق و پرگولا نیز می‌توانید از ترموود استفاده نمایید. به نظر بسیاری، تصور باغ بدون استفاده از سازه‌هایی مانند آلاچیق و پرگولا غیر ممکن است. این سازه‌ها سایبان‌های خوبی هستند و می‌توان از آن‌ها برای استراحت و دورهمی‌های دوستانه استفاده کرد.

به طور معمول در ساخت آلاچیق و پرگولا از متریال‌هایی نظیر چوب، بتن، آجر و شیشه استفاده می‌شود. در این میان محبوبیت آلاچیق و پرگولای چوبی به دلیل ظاهر طبیعی و همخوانی با طبیعت و فضای باغ، بسیار بیشتر است. ساخت این سازه‌ها با استفاده از ترموود علاوه بر بهبود زیبایی باعث افزایش دوام و استحکام آن در طول زمان خواهد شد.

موارد زیر مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموود در طراحی آلاچیق و پرگولا را تشکیل می‌دهد:

* مقاومت در برابر رطوبت، سرما و گرما

* مقاوم در برابر پوسیدگی و حشرات موجود در باغ

* مقاومت در برابر اشعه UV آفتاب

* رنگ‌های متنوع و گرم و هارمونی مناسب

* عدم ترک خوردگی و شکنندگی در طول زمان

* مقاومت در برابر حرارت

از طرفی محوطه سازی با ترموود، یکی دیگر از کاربردهای گسترده این متریال است. اگر شما قصد محوطه سازی و کف سازی حیاط، روف گاردن، باغ و دیگر انواع ساختمان را دارید، چوب ترمو یک انتخاب کاربردی است.

۷ . طراحی بام سبز با ترمو چوب

اگر نگاهی به روند ساخت و ساز در دهه‌های اخیر بیندازید، متوجه می‌شوید که آپارتمان‌ها جای خود را به ویلا داده‌اند و در نتیجه مردم از داشتن باغ و فضای سبز کوچک محروم شده‌اند. اما خوشبختانه هنوز سبک‌ها و روش‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از یک فضای سبز زیبا حتی در داخل آپارتمان لذت ببرید. برای مثال روف گاردن یکی از زیباترین و بهترین ایده‌های استفاده از فضای سبز در ساختمان‌های آپارتمانی و مجتمع‌های مسکونی است. ایده‌ای که باعث می‌شود حتی ساختمان‌های چند طبقه هم فضای سبز زیبای اختصاصی خود را داشته باشند. اگر شما هم در یک ساختمان مسکونی چند طبقه زندگی می‌کنید و می‌خواهید فضایی کوچک، بسیار زیبا، جذاب و دلنشین در پشت بام ساختمان ایجاد کنید، روف گاردن یک انتخاب ایده آل است.

طراحی بام سبز با ترمو چوب موجب افزایش طول عمر و دوام آن خواهد شد. شما دیگر دغدغه آفتاب، رطوبت و مواردی از این دست را نخواهید داشت. چوب ترمو با ساختاری مقاوم و زیبایی طبیعی، ماندگاری روف گاردن شما را تضمین می‌کند.

ترموود؛ چند ایده جذاب!

در قسمت قبل ۳ مورد از مهم‌ترین حوزه‌های استفاده از ترموود را به شما معرفی کردیم. در این قسمت به صورت خلاصه چند ایده جذاب برای استفاده از ترمو وود به شما ارائه خواهیم داد. موارد زیر چند ایده جذاب برای استفاده از این محصول است.

* طراحی سونا خشک و بخار

* محوطه سازی استخر و باغ

* کفپوش حمام و سرویس بهداشتی

* دیوار پارتیشن بندی فضای اداری

* دکوراسیون اداری و تجاری

* طراحی دکوراسیون آشپزخانه

* دکوراسیون اتاق نشیمن

برای کسب اطلاعات بیشتر با مرس چوب تماس بگیرید.

۶ دلیل برای انتخاب مرس چوب!

کارخانه تولیدی شرکت رادیس فراز سانا (سهامی خاص) با نام مرس چوب، برندی نام آشنا و با سابقه در حوزه تولید ترمووود به روش استانداردهای روز اروپا در سطح کشور است. مرسوود با ۱۰ سال سابقه فعالیت و به کارگیری متدهای روز دنیا، محصولاتی بی نقص را به بازار عرضه می‌کند. اما چرا مرس چوب بهترین انتخاب است؟

۱ . فرآوری طبیعی و کیفیت بالا

۲ . استفاده از مواد اولیه مرغوب

۳ . تنوع بالای محصولات

۴ . ثبات رنگ و ابعاد

۵ . تولید در ابعاد آزاد

۶ . بیمه ۵ ساله محصولات توسط شرکت بیمه ایران