مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در صنعت چوب، شرکت فینسا «FINSA» می‌باشد. این شرکت اسپانیایی فعالیت صنعتی خود را در سال ۱۹۳۱ در یک کارخانه چوب‌بری واقع در شبه جزیره ایبری آغاز کرد. چند سال بعد در سال ۱۹۳۷، مانوئل گارسیا کامبون به فعالیت‌های پروژه‌ایش وجه قانونی داد و بلاخره در سال ۱۹۴۶ با نام «FINANCIAL MADERERA S.A» رسماً به فعالیت‌هایش ادامه داد.

برندها و تولیدکنندگان ورق‌های چوبی در جهان

شرکت فینسا FINSA
شرکت فینسا FINSA

شرکت فینسا هم اکنون به همراه شرکت آلویک «ALVIC» در زمینه تولید ورق‌های با کیفیت ام دی اف (MDF) نه تنها در اسپانیا بلکه در سطح جهان پیشتاز است. فینسا با نوآوری و تنوع منحصر به فرد خود توانسته در بخش دکوراسیون داخلی تحول شگرفی ایجاد کند. گروه تولیدی فینسا هر سال مدل‌ها و طرح‌های جدید و متنوعی برای محصولات خود ارائه می‌دهند.

 

 

فعالیت این شرکت در زمینه تولید MDF، دکوراسیون و ملزومات ساختمانی، مواد اولیه مربوط به نئوپان، پارکت، پنل‌های براق، صفحات خام و روکش ملامین، کفپوش لمینت، صفحه روی کابینت و پنل‌های در و کلیه متریال زیر مجموعه مربوط به این تولیدات می‌باشد.

 

 

نکته جالب توجه درباره ام دی اف‌های تولیدی فینسا این است که آن‌ها دو رو می‌باشند، به عبارتی این ام دی اف‌ها همچون ورق‌های MDF آلویک از هر دو طرف [پشت و رو] به‌صورت رنگی هستند. این ویژگی به همراه زیبایی و دوام بالا موجب شده که شرکت فینسا در زمره باکیفیت‌ترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان جهان قرار گیرد. در حال حاضر می‌توان گفت ام دی اف‌های فینسا جزو بِرندهای محبوب و حتی گران قیمت در دنیا محسوب می‌شوند و مشتریان خاص خود را دارند.

 

شرکت فینسا FINSA

 

ام دی اف‌های فینسا ویژگی‌هایی مشابه با محصولات آلویک دارند، به‌گونه‌ای که در بازار داغ صنایع چوبی این دو شرکت رقابتی پایاپای دارند، این ویژگی‌ها عبارتند از: ۱) ام دی اف‌های فینسا به‌صورت ۱۸ میل تولید می‌شوند. ۲) ورق‌های ام دی اف فینسا از نوع های‌گلاس هستند. ۳) ورق‌های ملامین و پلی گلس شرکت فینسا به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهند؛ لذا عمر این ورق‌ها بالا می‌باشد. ۴) این ورق‌ها در برابر خراش بسیار مقاوم هستند، به‌آسانی قابل شستشو می‌باشند، به‌گونه‌ای که مصرف‌کنندگان می‌توانند با یک اسکاچ اسفنجی سطوح این ورق‌ها را بدون ایجاد هر گونه خط و خراشی تمیز کنند. ۵) لبه‌های این ورق‌ها بدون درز می‌باشند، لذا آب به درون آن‌ها نفوذ نمی‌کند. ۶) درخشندگی و براقی این ورق‌ها بسیار زیبا و چشم‌نواز است. ۷) این ورق‌ها در برابر سایش بسیار مقاوم هستند. ۸) ورق‌های ام دی اف این شرکت دو رو هستند؛ به‌عبارتی روکش ملامینه دوطرفه و رنگی دارند.

 

شرکت فینسا FINSA


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *