مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

معرفی نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران

  • 1399-12-26

در مطالب پیشین به معرفی تعدادی از مجلات معتبر و مشهور جهان در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی پرداختیم و گفتیم که این نشریات به بالا بردن آگاهی و دانش افراد در زمینه طراحی داخلی کمک شایانی می‌کنند. در این مطلب به معرفی نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران می‌پردازیم: نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران 

۱) مجله معمار

این نشریه‌ی معتبر داخلی در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و از سال ۱۳۸۰ برگزارکننده جایزه سالا‌نه معمار با هدف اشاعه اندیشه و هنر معماری، شهرسازى و ساخت و صنعت است. اولین شماره مجله معمار در قالب فصلنامه در تیرماه ۱۳۷۷ منتشر شد و از سال ۱۳۸۳ انتشار آن به صورت دوماهانه بوده است. این مجله با معرفی معماران و آثار معماری معاصر در داخل و خارج کشور و مقالات تخصصی به منبع معتبری در زمینه معماری تبدیل شده است.

 

معرفی نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران
مجله معمار

معرفی نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در جهان (۱)

۲) مجله همشهری معماری

فصلنامه معماری مؤسسه همشهری نیز یکی از نشریات تخصصی در حوزه معماری و شهرسازی است. این نشریه‌ی جذاب دارای دو جلد با دو نگاه متفاوت است. دو بخش مجله اگرچه با فرم گرافیکی و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای از هم جدا شده‌اند، اما جدا و منفصل از یکدیگر نیستند،‌ یک بخش به معماری می‌پردازد و دیگری به‌طور مستقیم درباره شهرسازی است. در فصلنامه‌ی «همشهری معماری» دو نگاه مصداقی (معرفی نمونه پروژه‌ها) و تحلیلی (مقالات و نقدها) ـ آکادمیک همدیگر را پوشش می‌دهند و تکمیل می‌کنند. نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران 

 

معرفی نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران
مجله همشهری معماری

 

۳) مجله معماری و فرهنگ

گروه معماری دفتر پژوهش‌های فرهنگی از سال ۱۳۶۶ فعالیت پژوهشی خود را بر پایه اهداف زیر شروع کرده است: ۱) پژوهش و بررسی درباره معماری و شهرهای ایرانی و معرفی آن در قالب انتشار کتاب‌های مربوط به فضاها و بافت‌های شهری معماری ایران ۲) ترجمه‌ی کتاب‌های معماری ۳) برگزاری سمینارهای مختلف درباره معماری ایران با حضور معماران و متخصصان.

از تابستان ۱۳۷۸ هر شماره این فصلنامه به موضوعات ویژه‌ای می‌پردازد. شایان ذکر است در فهرست مشاوران علمی این نشریه نام معماران برجسته و مشهوری همچون: داراب دیبا، علی اکبر صارمی، ایرج اعتصام و … به چشم می‌خورد.

 

معرفی نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران
مجله معماری و فرهنگ

 

۴) مجله باغ نظر نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران 

نشریه باغ نظر یک فصلنامه علمی‌ـ پژوهشی است که در زمینه پژوهش‌های نظری هنر (معماری، شهرسازی و تجسمی) از سال ۱۳۸۲ با حمایت پژوهشکده نظر منتشر می‌شود. توجه به هنر و تمدن ایران و شرق، معرفی آخرین دستاوردهای محققان ایرانی و گسترش مرزهای دانش از جمله اهداف مجله باغ نظر است. این نشریه معتبر بیشتر بر جنبه‌های نوآوری و نظریه‌پردازی مقالات و اینکه صرفاً داده‌ها آماری نباشند، تأکید فراوان دارد.

معرفی نشریات معماری و دکوراسیون داخلی در ایران
مجله باغ نظر

 

 


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *