مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

واردات چوب ایران (بخش دوم)

  • 1399-12-25

در مطلب «واردات چوب ایران (۱)» آمار واردات انواع چوب‌آلات خام، روکش‌های چوبی، روکش‌های مصنوعی و نئوپان در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ را طبق آخرین آمار منتشر شده «انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران» بیان کردیم، در این مطلب، به ذکر آمار واردات انواع MDF، تخته فیبر سخت، تخته فیبر سبک، تخته لایه، کل اوراق فشرده چوبی، انواع کاغذ، خمیر و آخال و مبلمان چوبی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ می‌پردازیم:

۵) MDF

مجموع واردات انواع MDF در شش ماهه اول سال، مقدار ۳۴۵۶۳۴ مترمکعب به ارزش ۸۴۶۶۳۲۷۵ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳% افزایش نشان می‌دهد.

نوع MDF

مقدار واردات

(مترمکعب)

ارزش واردات

(دلار)

متوسط ارزش

(دلار/ مترمکعب)

زیر ۵ میلیمتر خام

۱۷۳۶۹

۳۹۳۴۳۴۰

۲۲۶

زیر ۵ میلیمتر روکش شده

۰

۰

۰

بین ۵ – ۹ میلیمتر خام

۵۶۹۰

۱۲۸۹۸۳۹

۲۲۶

بین ۵ – ۹ میلیمتر روکش شده

۰

۰

۰

بیشتر از ۹ میلیمتر خام

۳۲۰۲۷۸

۷۸۸۱۶۰۸۰

۲۴۶

بیشتر از ۹ میلیمتر روکش

۰

۰

۰

کفپوش کار شده

۱۴۲ تن، ۱۸۸ مترمکعب

۱۸۱۱۳۳

تنی ۱۲۷۵ و مترمکعبی ۹۶۳

پروفیل روکش شده

۵/۲ تن، ۳ مترمکعب

۵۱۰۶

تنی ۲۰۴۲ و مترمکعبی ۱۷۰۲

سایر با دانسیته ۵/۰ – ۸/۰ خام

۲۱۰۶

۴۳۶۷۷۷

۲۰۷

سایر با دانسیته ۵/۰ – ۸/۰ کارشده

۰

۰

۰

جمع

۳۴۵۶۳۴

۸۴۶۶۳۲۷۵

۶) تخته فیبر سخت با تراکمی بیش از ۸/۰ گرم بر سانتی‌متر مکعب

مقدار واردات تخته فیبر سخت در شش ماهه سال جاری، ۳۰۸۰ مترمکعب به ارزش ۹۲۶۴۷۹ دلار بوده که ۱۰۰% آن به صورت خام بوده است. این مقدار واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸% کاهش داشته است، متوسط ارزش اظهار شده برای هر مترمکعب فیبر خام ۳۰۱ دلار بوده است.

 

واردات چوب ایران
تخته فیبر

 

۷) تخته فیبر سبک با تراکمی کمتر از ۵/۰ گرم بر سانتی‌متر مکعب

واردات تخته فیبر سبک در این مدت ۸۷ متر مکعب به ارزش ۱۲۷۲۸ دلار می‌باشد، صد در صد آن خام و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۹۹% کاهش نشان می‌دهد. متوسط ارزش اظهار شده برای هر مترمکعب تخته فیبر سبک خام ۱۴۶ دلار می‌باشد.

۸) تخته لایه

مجموع واردات انواع تخته لایه در شش ماهه اول امسال ۹۹۹۴ مترمکعب به ارزش ۵۲۰۶۵۲۳ دلار بوده است. این مقدار واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷% افزایش داشته است. میانگین ارزش اظهارشده هر مترمکعب تخته لایه وارداتی ۵۲۱ دلار بوده است.

 

واردات چوب ایران
تخته لایه

 

 

۹) کل اوراق فشرده چوبی

مجموع واردات اوراق فشرده چوبی در این دوره ۳۶۹۰۰۱ مترمکعب به ارزش ۹۲۵۵۳۳۲۹ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸% کاهش داشته است.

۱۰) انواع کاغذ، خمیر و آخال

در شش ماهه اول سال جاری جمعاً به وزن ۴۶۲۰۷۸ تن و به ارزش ۴۸۵۶۶۳۸۴۲ دلار انواع کاغذ و خمیر وارد کشور شده است که جزئیات آن به شرح زیر است:

۱- ۱۰- انواع کاغذ، بسته‌بندی کارتن و غیره به وزن ۳۰۰۳۱۶ تن و به ارزش ۳۸۱۲۰۲۴۵۵ دلار. (۳۲% کاهش)

۲-۱۰- انواع خمیر کاغذ و آخال به مقدار ۱۶۱۷۶۲ تن به ارزش ۱۰۴۴۶۱۳۸۷ دلار. (۲% کاهش)

۱۱) واردات مبلمان چوبی

در شش ماهه اول سال جاری مقدار ۱۳۷ تن انواع مبلمان چوبی به ارزش ۳۹۱۰۳۵ دلار وارد کشور گردیده است. این مقدار واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر مقداری ۲۰% کاهش و از نظر ارزش ۶۶% کاهش نشان می‌دهد. میانگین ارزش اظهارشده هر کیلوگرم مبلمان ۸/۲ دلار می‌باشد.

واردات چوب ایران
مبلمان چوبی

 


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *