مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

ابزار همه کاره

  • 1399-11-30

در دورانی که روز به روز جا و مکان افراد و همینطور محل کار آن‌ها کوچک و کوچک‌تر می‌شود، این نیاز در افراد ایجاد شده است که دستگاه‌های کمتری را داشته باشند. همانند مطلب قبل (دستگاه چند کاره) که به این موضوع به آن اشاره کردیم، پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا مانند دستگاه چند کاره برخی دیگری از دستگاه‌ها با یکدیگر ترکیب شده و دستگاه دیگری به عنوان ابزار همه کاره نجاری وارد بازار و عرصه صنعت چوب گردد. ابزار همه کاره یک ابزار فوق‌العاده برای استفاده در هر کارگاهی می‌باشد.

با استفاده از این ابزار می‌توان کارهایی مانند تراشیدن، سنباده‌زنی، برش و … را انجام داد. البته کارایی‌ این دستگاه به همین موارد محدود نیست و افراد می‌توانند بر اساس نیاز و ابتکار خود استفاده‌های بیشتری از این ابزار را ببرند. این دستگاه فقط منحصر به صنعت چوب نبوده و در صنایعی مانند رنگ‌کاری، آهن‌گری و حتی معماری نیز از آن استفاده می‌شود. اما اولین استفاده از این دستگاه در هیچ کدام از صنایع نام برده در بالا نبوده بلکه استفاده از این دستگاه برای اولین بار در صنعت پزشکی ( ارتوپدی) بوده که برای برش گچ از آن استفاده می‌شد.

 

ابزار همه کاره
ابزار همه کاره

 

هنگام مقایسه ابزارهای مختلف همه کاره باید به چند نکته توجه کرد. دو نکته مهم برای تصمیم‌گیری خرید این دستگاه عبارتند از: ولتاژ و آمپر. این اعداد نشان دهنده این موضوع است که قدرت دستگاه در چه حدی است. هر چقدر عدد آمپر و ولتاژ ابزار بالاتر باشد قدرت دستگاه بیشتر است. ابزار قدرتمندتر کارهای سخت را انجام می‌دهند ولی بسته به کاری که شخص و صنعت‌گر می‌خواهد آن را انجام دهد و با توجه به تشخیص خود می‌تواند از نوع شارژی این دستگاه برای انجام کارهای سبک نیز استفاده کند.

 

ابزار همه کاره
ابزار همه کاره

 

در برخی از مدل‌های این دستگاه برای کنترل قدرت و سرعت دستگاه، یک عدد دیمر بر روی دستگاه تعبیه شده است تا فرد بتواند برای کارهایی که سرعت بالا نیاز دارند دیمر را بالا برده و سرعت را افزایش دهد و برای کارهایی که سرعت پایین نیاز دارد شخص بتواند دیمر را پایین آورده و در نتیجه سرعت دستگاه را کاهش دهد. همینطور در بررخی از مدل‌ها یک عدد LED بر روی این دستگاه تعبیه شده است تا بتوان در مکان‌هایی که به نور نیاز است از آن استفاده کرد. در اکثر مدل‌ها به راحتی می‌توان سری و پد این دستگاه را تعویض کرد اما در برخی از مدل‌ها این امکان وجود ندارد و برای تعویض سری و پد باید از آچار آلن استفاده کرد.


نویسنده: سعید دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *