مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

دستگاه چند کاره نجاری

  • 1399-11-15

در روزگاری که هر روز فضای دسترسی و محیط کاری روز به روز کوچک و کوچک تر می‌شود، اولین سوال در ذهن یک فعال در حوزه و صنعت چوب این است که چگونه و چطور ابزارهای مورد نیاز برای کار خود را در محیط کار قرار دهم تا هم فضا بیهوده گرفته نشود و هم وسیله مورد نیاز برای کار خود را داشته باشم. و همینطور با شرایط اقتصادی فعلی شاید تهیه تمام وسایل این صنعت مقرون به صرفه نباشد. در این زمان با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی مخترعان پا به این عرصه گذاشته و برای کمک هرچه بهتر چه در استفاده بهینه و چه در حوزه اقتصادی برخی از دستگاه‌ها را با یکدیگر ترکیب و در قالب یک دستگاه برای افراد گردآوری نمودند. نام این دستگاه، دستگاه چند کاره نجاری یا به عبارتی دستگاه ادغام می‌باشد.

 

دستگاه چند کاره نجاری
 

 

از جمله ویژگی‌های بارز این دستگاه برای استفاده کنندگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای نجاران و صنایعی که فضای کافی در اختیار ندارند.
  • مناسب برای کسانی که شرایط اقتصادی خرید همه دستگاه‌ها را ندارند.

علاوه بر صنایع کوچک، وجود این دستگاه برای کارخانجات بزرگ فعال در حوزه صنعت چوب یک برگ برنده می‌باشد، زیرا با خراب شدن دستگاه‌های دیگر و نبود زمان کافی برای تعمیر دستگاه، می تواند جایگزین آنها شود و همینطور به عنوان مکمل سایر دستگاه‌های دیگر استفاده شود.

قابلیت دستگاه‌های چندکاره نجاری بسته به کشور سازنده و حتی نوع برند آن دستگاه با سایر دستگاه‌های دیگر متفاوت می‌باشد.

 

دستگاه چند کاره نجاری
 
دستگاه چند کاره نجاری
 

 

در زیر به طور خلاصه به معرفی و کارکرد انواع دستگاه‌های چند کاره نجاری می‌پردازیم:

  • دستگاه دو کاره نجاری: قابلیت‌های این دستگاه‌ عبارتند از: کف رنده و گندگی. این دستگاه نسبت به دستگاه‌های سه و پنج کاره نجاری کمتر خریداری و مصرف می‌شود.
  • دستگاه سه کاره نجاری: قابلیت‌های این دستگاه عبارتند از: کف رنده، گندگی و کم کن. این دستگاه جز پر مصرف ترین موارد در بین نجاران می‌باشد.
  • دستگاه چهار کاره نجاری: قابلیت‌های این دستگاه عبارتند از: گندگی، کف رنده، فرز میزی و برش.
  • دستگاه پنج کاره نجاری: قابلیت‌های این دستگاه عبارتند از: فرز نجاری، کف رنده، گندگی، کم کن و اره میزی. این دستگاه نیز جز پر فروش ترین دستگاه‌ها می‌باشد.
  • دستگاه شش یا هفت کاره نجاری: این دستگاه‌ها دارای قابلیت‌های متفاوت تری نسبت به دستگاه پنج کاره نجاری می‌باشد و به همین دلیل به این دستگاه‌ها دستگاه‌های چند کاره نجاری نیز می‌گویند.

نویسنده: سعید دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *