مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

صنایع دستی چوبی چین

  • 1399-12-26

در نوشتار قبلی به معرفی صنایع دستی چوبی کشور هند پرداختیم، در این نوشتار به معرفی صنایع دستی چوبی چین می‌پردازیم.

 

صنایع دستی چوبی چین

کشور چین در شرق آسیا قرار دارد، این کشور در تکامل علوم و فنون و پیشرفت تمدن بشری سابقه‌ی طولانی و ارزنده‌ای دارد و در قرون متمادی، همواره صنعتگران و هنرمندان چینی، سهم مهمی در تولید و عرضه‌ی صنایع دستی با ارزش و برجسته داشته‌اند. صنایع دستی چوبی چین با داشتن قدمتی تاریخی، از حدود ۳۰ سال قبل با هدف توسعه‌ی جهانگردی در این کشور، از رشد بالایی برخوردار بوده است.

 

معرق کاری چوب

در چین ساخت انواع تابلو، جعبه و پاراوان با روش معرق کاری رایج است. اغلب از صدف برای تزیین سطح چوب استفاده می‌شود ولی در بعضی مواقع علاوه بر صدف، سنگ یشم و عاج را به کار می‌برند. این محصولات معمولا در شهر گوانجو تولید شده و در شهر پکن برای فروش بیشتر عرضه می‌شود.

 

صنایع دستی چوبی چین

 

صنایع دستی چوبی چین

 

کنده‌کاری و منبت‌کاری چوب

یکی دیگر از صنایع دستی چوبی چین، کنده‌کاری روی چوب فوفل است که برای ساخت وسایل، مجسمه‌ها و مبلمان از آن ساخته می‌شود. منبت‌کاری روی چوب نیز یکی دیگر از هنرها و صنایعی است که در کشور چين رواج دارد.

 

صنایع دستی چوبی چین

 

صنایع دستی چوبی چین

 

صنایع دستی چوبی چین

 

بامبو بافی

 به دلیل این که دسترسی به مواد اولیه‌ی بامبو به خصوص در سواحل جنوب و جنوب شرقی چین به راحتی امکان پذیر است، بنابراین بامبو بافی یکی از صنایع دستی بسیار رایج و همچنین یکی از صنایع دستی صادراتی به کشورهای دیگر است. سالانه میزان قابل توجهی از انواع محصولات بامبوی تولید شده در این کشور به کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی صادر می‌شود. نی بامبو را برش می‌دهند، سپس رشته‌های نازک و ضخیم آن را به هم می‌بافند و با لاک مخصوص آن را می‌پوشانند، این لاک برای جلوگیری از جذب رطوبت و تغییر شکل محصول به کار می‌رود. بیشتر از ۱۲۰ نوع وسایل گوناگون از قبیل: انواع سبد، گلدان، آویز، پارچ، لیوان، کیف، چمدان، سرویس چایخوری، سینی، بادبزن، کفپوش وغیره با پوشش بامبو تولید می‌شود.

 

صنایع دستی چوبی چین

 

صنایع دستی چوبی چین

 

حصیربافی

 یکی از انواع صنایع دستی چوبی چین حصیربافی بوده که بیشتر جنبه‌ی مصرفی و آن هم مصرف در داخل کشور چین را دارد.

کشور چین را می‌توان با توجه به حجم بالای تولیدات و صادرات و نیز تنوع و اصالت صنایع دستی، این کشور در کنار هند و ایران یکی از کشورهای مطرح در زمینه صنایع دستی محسوب می‌شود. با توجه به آمار موجود، میزان صادرات صنایع دستی این کشور، سالانه‌ بیشتر از ۵ میلیارد دلار و میزان فروش صنایع دستی به گردشگران خارجی، بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار است. در شهر پکن چندین فروشگاه بزرگ صنایع دستی، وابسته به مرکز خدمات هنرها و صنایع دستی پکن وجود دارد. همچنین از فروشگاه‌های بزرگ صنایع دستی دیگر می‌توان از فروشگاه‌های پارکسون (ParkSon)، دوستی (Friendship) و مارکوپولو (Marcopolo) نام برد.

 

صنایع دستی چوبی چین

 

صنایع دستی چوبی چین

 

صنایع دستی چوبی چین

 


نویسنده : مرضیه امینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *