مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

معرفی درخت سیب

  • 1399-12-24

درخت سیب با نام علمی M.Pamila یا Malus domestic از خانواده گل‌سرخیان است. رویشگاه اصلی و ابتدایی این درخت سواحل مدیترانه و آسیای مرکزی در مناطق معتدل سرد است. تاکنون ۷۵۰۰ نوع سیب در جهان شناسایی شده است. سیب حاصل از این درخت، از میوه‌های محبوب و خوش‌طعم تابستانه است که از دیرباز بشر آن را کشت کرده و از آن تغذیه کرده است.

 

معرفی درخت سیب

 

درخت سیب، پا کوتاه بوده و ارتفاع آن به ۱.۸ تا ۴.۶ متر می‌رسد. به طور کلی درختانی که به شیوه بذر کاشته و پرورش می‌یابد، بزرگ‌تر از درختانی هستند که با روش پیوند می‌رویند. ارتفاع درختان سیب طبیعی، تا ۱۲ متر نیز برآورد شده است. این درختِ خزان‌کننده، دارای برگ‌های سبز چرمی است که به شکل بیضی با لبه‌های دندانه‌دار دیده می‌شوند.

 

معرفی درخت سیب

 

معرفی درخت انار

در بهار شکوفه‌های سفید و قرمز بر شاخه‌ها پدیدار می‌شوند. درخت سیب خود گرده‌افشان نبوده و باید به صورت مصنوعی بارور گردد. علاوه بر باد، برای انتقال گرده این درخت از زنبورهای ملکه در باغ استفاده می‌کنند، هرچند که تعداد آن‌ها کم است. میوه درخت سیب، به صورت کروی و گوشتی، همراه با پوستی به رنگ‌های سبز، سیاه، قرمز و زرد در اواخر تابستان یا پاییز بر شاخه‌ها پدید آمده و به وسیله ساقه‌ای باریک از شاخه‌ها آویزان می‌شود. سیب‌ها با توجه به نوع گونه، به طعم‌های ترش یا شیرین وجود دارند.

 

معرفی درخت سیب

 

معرفی درخت سیب

 

در مرکز میوه، دانه‌هایی نهفته شده است که در واقع همان بذر سیب می‌باشد. برای کاشت درخت با شیوه بذر، آن‌ها را در فصل پاییز در مخلوطی از خزه یا ماسه مرطوب قرار می‌دهند. سپس مخلوط را در جعبه نهاده و در دمای ۳  تا ۶ درجه سانتی‌گراد نگهداری می‌کنند تا دانه‌ها جوانه زنند. پس از آن، در بهمن یا اسفند ماه دانه‌ها برای کاشت آماده هستند.

 

معرفی درخت سیب

 

در زمستان، پس از ریزش کامل برگ‌ها، بهترین زمان برای هرس درخت سیب فرا می‌رسد. هرس در فصل بهار باعث ایجاد آسیب جدی به درخت می‌شود. آبیاری درخت سیب باید به صورت عمیق صورت گیرد و تعداد دفعات آبیاری به میزان رطوبت خاک وابسته است.

 

معرفی درخت سیب

 

درخت سیب جز در خاک‌های بسیار خشک، در انواع خاک قادر به رشد است؛ اما خاک‌های نسبتاً سبک و متوسط مانند خاک‌های رسی و شنی، شرایط بهتری را برای رشد آن فراهم می‌آورند. درخت سیب در آب و هوای بسیار گرم توانایی گلدهی ندارد.

 

معرفی درخت سیب

 

سیب، از جمله میوه‌هایی است که به راحتی می‌توان آن را انبار کرد بدون این که خواص آن دچار کاستی و تغییر شود. این میوه خوش‌مزه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف است و از مهم‌ترین خواص آن به کمک هضم راحت‌تر غذا و ضد عفونی دهان اشاره کرد.

 

معرفی درخت سیب

 


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *