مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

معرفی درخت گوجه سبز

  • 1399-12-24

درخت آلوچه یا گوجه سبز با نام علمی Prunus domestica و نام انگلیسی Greengages در واقع حالت نارس آلو و نوع تغییر یافته‌ای از آلوهای اروپایی است که برای اولین بار در مناطق معتدل فرانسه از درختان آلو با میوه‌های سبز حاصل شدند. در حال حاضر این میوه برای تجارت در کالیفرنیا و نیوزیلند کشت می‌گردد. آب و هوای معتدل بهترین شرایط برای رشد این درختان می‌باشد. البته گوجه سبز در برابر سرما تا دمای ۲۰- تا ۳۳- درجه سانتی‌گراد از خود مقاومت نشان می‌دهد. در هوای بسیار گرم نیز در صورت آبیاری منظم و عمیق، مشکلی برای درخت ایجاد نمی‌شود.

 

معرفی درخت گوجه سبز

 

درخت گوجه سبز سریع رشد کرده و تا ارتفاع ۵.۵ – ۲ متر می‌رسد. برگ‌های این گیاه بسیار مشابه به برگ‌های درخت آلو و به شکل تخم‌مرغی و نوک تیز، به طول ۳۵ – ۱۰ سانتی‌متر و عرض ۱۲ – ۴ سانتی‌متر می‌باشند. بر روی برگ‌ها، کرک‌های نرمی قابل لمس هستند.

 

معرفی درخت گوجه سبز

 

این درخت خزان‌کننده است و در فصل زمستان مانند درختان سیب، آلبالو، آلو، گیلاس و… به استراحت سرمایی نیاز دارد. نیاز سرمایی این درخت، ۱۸۰۰ – ۵۰۰ ساعت استراحت در دمای ۷- درجه سانتی‌گراد می‌باشد. گرده‌افشانی آن توسط باد و حشرات انجام می‌شود. وجود درخت زردآلو در کنار درخت گوجه سبز، باعث افزایش گرده‌افشانی و باردهی گوجه سبز خواهد شد. این درختان، سه سال پس از کاشت شروع به باردهی کرده و در ابتدا هر درخت ۴ – ۳ کیلوگرم میوه می‌دهد تا اینکه پس از ۲۰ سال، باردهی درخت به ۶۰ کیلوگرم می‌رسد.

 

معرفی درخت گوجه سبز

 

در فصل بهار، قبل از رویش برگ‌ها گل‌های سفید با هاله‌ای صورتی یا ارغوانی بر روی شاخه‌ها می‌رویند. این شکوفه‌های معطر، دارای ۵ گلبرگ با لوب‌های نوک تیز و پرچم‌های زرد رنگ می‌باشند. 

 

معرفی درخت گوجه سبز

 

میوه‌ها بر اساس آب و هوای موجود و رقم درخت، در اواسط فروردین تا خرداد می‌رسند. گوجه سبز، میوه‌ای کروی و پوشیده از پوستی صاف و براق است و هسته‌ای در مرکز آن قرار دارد. این میوه‌ها در ابتدا سبز بوده و طعمی ترش دارد و با گذشت زمان رنگ آن‌ها به زرد همراه با هاله‌ای از رنگ‌های قرمز، نارنجی و صورتی و طعمی شیرین‌تر می‌گراید.

 

معرفی درخت گوجه سبز

 

این درخت از روش‌های کاشت بذر، قلمه زنی و پیوند قابل تکثیر است. از روش کاشت بذر (هسته میوه) برای تهیه گیاه با کیفیت برای تولید پایه آلو استفاده می‌شود. پیوند زنی پرکابردترین روش برای تکثیر درخت گوجه سبز است. در این روش، با توجه به شرایط خاک از درختانی مانند آلو، شلیل، هلو و.. می‌توان بهره برد.

 

معرفی درخت گوجه سبز

 

گوجه سبز یکی از میوه‌های بسیار محبوب است که طعم ترش آن طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این میوه، باعث کاهش فشار و چربی خون، تنظیم عملکرد معده و روده، حذف قارچ و باکتری، درمان تومورها و… می‌شود.

 

معرفی درخت گوجه سبز

 


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *