مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

پیچ گوشتی برقی

  • 1399-11-28

همه ما بارها از پیچ گوشتی استفاده کرده‌ایم و در هنگام استفاده از آن به مقدار نیرویی که برای چرخاندن پیچ و زمان پیچاندن پیچ توجه کرده‌ایم. امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ابزاری برای راحتی کار در این حوزه ساخته شده و آن چیزی به جز پیچ گوشتی برقی نیست. این وسیله باعث شده تا افراد در زمان باز و یا بستن پیچ زمان کوتاه‌تری را سپری کنند و به همین سبب بتوانند تعداد زیادی پیچ را باز و بسته کنند. همینطور این وسیله به دلیل ابعاد و وزن کم قابلیت جابه‌جایی راحت را دارند. از طرفی نیز به دلیل اینکه دارای ابعاد کوچکی می‌باشند مناسب محل‌هایی می‌باشند که فضای کار کمی برای انجام فعالیت دارند، از این لحاظ دارای انعطاف پذیری بالا می‌باشند. 

 

پیچ گوشتی برقی
پیچ گوشتی برقی

 

اگر بخواهیم این وسیله را از نظر نوع دسته‌بندی کنیم می‌توانیم به دو دسته‌بندی کلی برسیم:

  • انواع پیچ گوشتی بر اساس عملکرد
  • انواع پیچ گوشتی بر اساس منبع انرژی

حال این دو دسته‌بندی باز به زیر مجموعه‌های دیگر تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از:

انواع پیچ گوشتی بر اساس عملکرد:

  • پیچ گوشتی شارژی الکتریکی: این نوع پیچ گوشتی دارای اندازه کوچک می‌باشد و به همین جهت مناسب کارهای سبک و به عبارتی کارهای خانگی می‌باشد

 

پیچ گوشتی شارژی
پیچ گوشتی شارژی

 

  • پیچ گوشتی شارژی ضربه‌ای: این نوع پیچ گوشتی برای فعالیت‌های سنگین که دارای مدت زمان انجام طولانی می‌باشد است. نیروی اضافی که این پیچ گوشتی دارا می‌باشد، شبیه مته چکشی عمل می‌کند. به همین جهت با همین نیروی اضافی که این دستگاه دارا می‌باشد، می‌توان پیچ را در متریال‌های سخت فرو کرد.  

 

پیچ گوشتی ضربه ای
پیچ گوشتی ضربه ای

 

انواع پیچ گوشتی بر اساس منبع انرژی:

  • پیچ گوشتی برقی: این نوع پیچ گوشتی مستقیماً به برق وصل می‌شود و به همین جهت که انرژی وارده به این وسیله به صورت مستمر می‌باشد، برای فعالیت‌های سنگین و همینطور فعالیت‌هایی که دارای مدت زمان زیاد می‌باشد مناسب است.
  • پیچ گوشتی شارژی: این نوع پیچ گوشتی دارای باتری لیتیومی می‌باشد و مناسب محل‌هایی می‌باشد که برق ندارد. نکته که در مورد این دستگاه وجود دارد این است که ما بسته به نوع فعالیت خود پیچ گوشتی با باتری مناسب انتخاب کنیم چرا که هرچه توان باتری دستگاه بالا باشد باعث می‌شود که قدرت و سرعت پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ بیشتر باشد و هرچه که قدرت باتری دستگاه پائین باشد نیروی دستگاه و سرعت پیچ گوشتی پائین‌تر باشد.

 

پیچ گوشتی شارژی
پیچ گوشتی شارژی

 


نویسنده: سعید دهقانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *