مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی

  • 1399-11-19

صنعت مبلمان به‌عنوان یکی از صنایع بزرگ و مهم، شناخته شده که با رشد روزافزون خود نیاز جهان به این وسیله را تأمین می‌کند. برخلاف گذشته، امروزه استفاده از مبلمان نشانه ثروتمندی نیست، بلکه علاوه بر جنبه راحتی و زیبایی، به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین عناصر دکوراسیون شناخته‌ می‌شود. در ایران نیز، این صنعت پیشرفت چشمگیری داشته و مبلمان، زینت‌بخش بسیاری از خانه‌هاست. به طوری‌که بازار مبلمان ایران، در سال بیش از ۳۰ هزار میلیارد گردش مالی ایجاد می‌کند. رویه‌کوبی

 

کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی
 

 

برای تولید یک مبل، چندین بخش به صورت شبکه‌ای فعالیت کرده و به یکدیگر وابسته‌اند. رویه‌کوبی یکی از مشاغل وابسته به صنعت مبلمان است و همان‌طور که در نوشتار کاربرد چوب در صنعت مبلمان بیان کردیم، مبلمان نیز خود زیر مجموعه‌ای از صنایع چوب به‌شمار می‌رود. در واقع پایه بسیاری از صنایع در کشورهای توسعه یافته، بر صنعت چوب استوار است.

چوب در صنعت مبلمان

 

کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی

 

رویه‌کوبی، حرفه‌ای تخصصی و مجموعه کارهایی است که بر روی کلاف (اسکلت چوبی مبل) شامل فنر‌بندی، پر کردن با ابر و اسفنج و پنبه و در نهایت نصب پارچه و آماده سازی برای ورود به بازار انجام می‌شود. رویه‌کوبی بر روی مبل‌های استیل، نیمه استیل، تمام پارچه و تاج برخی از تخت‌خواب‌ها پیاده‌سازی می‌گردد.

 

کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی
  
کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی
  

 

رویه‌کوبی به دو دسته تقسیم می‌شود. در دسته اول رویه‌کوبی بر روی کلاف چوبی خام مبل که به تازگی ساخته شده است انجام می‌گیرد. در این صورت کلاف‌ اصلی مبل پس از ساخته شدن به کارگاه‌های رنگ‌کاری و رویه‌کوبی واگذار می‌شوند.

 

کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی

 

در دسته دوم رویه کوبی به منظور تعمیر مبلمان دست دوم است. این نوع رویه‌کوبی و تعمیر، اغلب بر روی مبلمان سلطنتی و کلاسیک انجام می‌گردد؛ زیرا در این گونه مبلمان از چوب به عنوان نمای خارجی نیز بهره برده شده و در صورتی که علاوه بر کلاف داخلی، در نما نیز از چوب‌های با کیفیت استفاده شده باشد، ارزش اولیه‌ی چوب‌ها حفظ شده و تعمیر و رویه‌کوبی مجدد بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید مبلمان جدید است. در مبلمان راحتی نیز اگر کلاف چوبی داخلی همچنان سالم بوده و پتانسیل استفاده مجدد را داشته باشد، رویه کوبی مقرون به صرفه است؛ در غیر این صورت بهتر است مبلمان جدید انتخاب شود.

 

کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی
 

 

با رویه‌کوبی مجدد مبلمان به منظور تعمیر آن‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌ها، با قطع درختان کم‌تر برای ساخت مبلمان، در حفظ محیط زیست نیز گامی مؤثر برداشته می‌شود. همچنین، انجام رویه‌کوبی با پارچه‌های به روز، برای ایجاد تغییر در دکوراسیون، مقرون به صرفه‌تر از خرید مبلمان جدید است.

 

کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی
 
کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی
 
کاربرد چوب در صنعت رویه‌کوبی
 

 

 


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *