مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

کاربرد چوب نما در طراحی ساختمان و نمای خارجی

  • 1399-04-11

انواع ترموود بر اساس کاربرد و فضاهای مورد استفاده

 

عمده نمای شهری تشکیل شده از نمای ظاهری (بیرونی) ساختمان های مسکونی، تجاری، تفریحی، صنعتی است.

تفکیک نماها به گونه ای است که هر منطقه متناسب با اقلیم و هزینه مشخص شده نمای خاصی را داراست ، اما به طور کلی متریال مناسب برای نما باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی، چشم نواز بودن، بحث محرمیت و توازن اجزاء نما، وزن کمتری را به ساخت وارد کند .

امروزه ترموود جزء آن دسته از متریال هایی است که سبک بوده و آسیبی به ساخت وارد نمی کند.

ترموود از نظر فیزیکی به علت سبک بودن , مقاومت مقابل فرسایش و نور و ضد حمله حشرات و قارچ ها و از نظر ظاهری به علت حس گرمی طبیعی ، انعطاف تنوع رنگی و طرح،  شستشوی آسان، قابل اجرا در سبک های مختلف طراحی (مدرن , ….) و از نظر اجرا و نصب به علت سهولت در فرم دهی، نصب بدون دغدغه، قابلیت جا به جایی، قابل ترمیم و ارتقاء، مورد توجه طراحان است.

در سبک های مختلف معماری امروزه به علت غلظت دی اکسید کربن در کره ی زمین و مصرف بیش از اندازه منابع تجدید ناپذیر ، معماری پایدار یا معماری سبز که بر پایه منابع تجدید پذیر است گزینه ای است که بین دوست داران طبیعت از اهمیت خاصی برخوردار است. ترموود به علت طبیعی بودن و قابلیت تجدید پذیری (از طریق کاشت درختانی که سریع رشد می کنند) و قابلیت تولید انرژی، جابجایی، نداشتن محدودیت در اجرا، سبک تولید و  فرآوری (بخار آب) جایگاه ویژه ای در سبک معماری پایدار دارد.

تاریخچه ترموود
مرس چوب تولید کننده ترموود با متد آلمان و فنلاند

3 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *