مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

تفاوت ترموود با چوب پلاست

  • 1399-03-22

چوب همیشه به عنوان عنصری طبیعی، مورد توجه معماران بوده است. حس گرما، آرامش و طبیعی بودن چوب تجربه ای است که حتی با پیشرفت علم، مدرنیته و اضافه کردن مصالح جدید به ساختمان فراموش نشده است. تنها نکته ای که استفاده از چوب را در معماری محدود می ساخته، آسیب پذیری این محصول نسبت به رطوبت و حشرات است. مطالعه درباره بالا بردن دوام چوب از قرن قبل مورد توجه قرار گرفت تا اینکه امروزه دو محصول توانسته اند جای خود را میان مصرف کنندگان چوب باز کنند: ترموود و چوب پلاست

مرس وود در این مقاله قصد دارد به مقایسه ترموود و چوب پلاست بپردازد.

چوب پلاست:

چوب پلاست پلیمری صنعتی است که از ترکیب الیاف چوبی به مقدار کم و پلاستیک بازیافتی به دست می آید. برای تولید چوب پلاست از الیاف چوبی که حس طبیعی بودن را به مخاطب القا می کند مانند پوسته بادام زمینی و یا خاک اره استفاده می کنند.

 

ترموود:

چوب طبیعی فرآوری شده با مکانیزم حرارتی پیشرفته است که با تغییر در ساختار شیمیایی چوب( پخته شدن) باعث از بین رفتن برخی محدودیت های چوب مانند آسیب پذیری در برابر رطوبت، تغییر ابعاد و حشرات و… می شود. ترموود از با حفظ بافت و ویژگی های چوب از استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به چوب برخوردار است.

گرچه چوب پلاست از لحاظ اسم شبه چوب است اما باید پذیرفت که با توجه به این که چوب پلاست پلیمری پلاستیکی است که حتی از نظر ظاهری شباهت چندانی به چوب ندارد و برخی دماها و شرایط اقلیمی سبب تغییر شکل آن خواهند شد.

در مقابل ترموود در برابر رطوبت، آب و هوای های مختلف، حشرات و قارچ ها مقاوم بوده عایق حرارت و صدا و دارای پایداری ابعادی می باشد.

با انتخاب ترموود مرس چوب، دوام و استحکام را در کنار زیبایی طبیعی چوب خواهید داشت.

2 نظر ثبت شده است

  1. با سلام. آیا میتوتن از چوب پلاست در نمای بیرونی ساختمان، استفاده کرد؟

    1. سلام دوست عزیز. از چوب پلاست برای نمای ساختمان استفاده کرد اما ناپایداری رنگ چوب پلاست و تغییر رنگ آن در مجاورت نورخورشید ، از معایب چوب پلاست بشمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *