مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

چوب درخت زبان گنجشک

  • 1399-04-02

درخت زبان گنجشک با نام انگلیسی Weeping ash و نام علمی Fraxinus excelsior است.

این درخت بیشتر بومی اروپا است و در شمال اسکاندیناوی، جنوب شبه جزیره ایبری و همچنین در جنوب غربی آسیا از شمال ترکیه تا شرق قفقاز و کوه‌های البرز می‌روید. درختی است با تاج کروی که در جوانی فرم باز و در بلوغ تاجی متراکم دارد. پوست تنه خاکستری، قرمز با شیارهای عمیق است این گیاه خزان کننده و طول تنه اصلی آن به ۶۰ تا ۷۰ سانتیمتر می رسد و دارای تاج بلندی است.

چوب درخت زبان گنجشک

کاربرد درخت زبان گنجشک

حالت ارتجاعی و رشد به سرعت این درخت برای کشاورزان مورد اهمیت واقع شده است. چوب زبان گنجشک(ون) دارای مقاومت و سختی مناسب و دارای قابلیت فرم پذیری خوبی می باشد كه برای ساخت ترمووود ،کفپوش مکان های پر رفت آمد ، ساخت قاب، تابلوها راکت تنیس، تیر و کمان، عصا، دسته های چکش و یا برخی دستگیره های چوبی استفاده میکنندحتی در کشور ایرلند بازی وجود دارد به نام هرلینگ که در آن بازی از دسته های چوبی استفاده میشود که جنس آن ها از چوب اش است این چوب رنگی از کرم تا قهوه ای روشن دارد و اواسط  آن ممکن است زرد تر و قهوه ای باشد بر روی آن نیز شیار هایی که در آن وجود دارد از لیز خوردگی جلوگیری میکند به خاطر همین میتوان از آن در استخر ها یا مکان هایی که در معرض رطوبت هستند استفاده کرد.

کاربرد درخت ون در ترموود

 

انواع چوب ون

درخت زبان گنجشک قرمز (نام علمی: Fraxinus pennsylvanica)  و زبان گنجشک سیاه (نام علمی: Fraxinus nigra) نام دو گونه از سرده فرکسینوس است.اما درباره گونه اش:Whith Ash, American White Ashچوب اش امریکایی که تابحال دو نوع آن دیده شده است . اش سفید امریکایی و اش تیره.

چوب اش یا درخت زبان گنجشک در کنار چوب کاج و بلوط از پر مصرفترین چوبهای جهان در صنعت ترمو هستند.

از چوب درخت زبان گنجشک (اش) در تولید چوب ترمو به هر دو روش و کلاس مقاومت و پایداری Thermo-D) Thermo-S) استفاده میشود.

3 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *