مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

شرکت اینترفور «Interfor»

  • 1399-11-22

شرکت اینترفور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چوب در جهان است. عملیات بهره‌برداری چوب این شرکت با فروش به آمریکای شمالی، آسیا- اقیانوسیه و اروپا دارای ظرفیت تولید بیش از ۳ میلیارد مکعب تخته است. اینترفور در ونکوور، بریتیش کلمبیا مستقر است و تقریباً ۳۴۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. در ماه می ۲۰۱۴، اینترفور دفتر شرکت خود را برای منطقه جنوب شرقی ایالات متحده در پیچتری سیتی، جورجیا افتتاح کرد.

 

شرکت اینترفور «Interfor»

 

شرکت اینترفور برای مصارف مسکونی، تجاری و صنعتی چوب تولید می‌کند. این شرکت در تولیدات خود از چندین گونه چوب، از جمله: صنوبر داگلاس (Douglas Fir)، کاج شوکران غربی (Western Hemlock)، سدار قرمز غربی (Western Red Cedar)، کاج زرد (Ponderosa pine)، کاج ساحلی (Lodgepole pine) و کاج زرد جنوبی (Southern Yellow Pine) استفاده می‌کند. شرکت اینترفور چوب صنوبرهای اروپایی (European Spruce) و کاج قرمز (Red Pine) را از طریق توافق‌نامه فروش با شرکت «Ilim Timber» به بازار عرضه می‌کند. زمین‌های جنگلی و عملیات بهره‌برداری اینترفور به‌طور مستقل تحت تأیید استانداردهای معتبر بین المللی قرار دارند. اینترفور به‌ خاطر داشتن قدیمی‌ترین و نادرترین درختان سدر در جنگل‌های بارانی بیگ بیر (Great Bear)در بریتیش کلمبیا معروف شده است.

معرفی تولیدکنندگان برتر چوب در جهان 

 

شرکت اینترفور «Interfor» شرکت اینترفور «Interfor»

 

در مقیاس جهانی، اعمال سیاست‌گذاران واحدی که منجر به اجرای فعالیت‌های مدیریت جنگل ایده‌ال شود خیلی دشوار است. امروزه با وجود حاکم بودن شرایط رقابتی در اکثر بازارها قیمت یک کالا را بازار آن تعیین می‌کند. چوب نمونه‌ای از این کالاها با ویژگی‌های مخصوص به خود است. یکی از این ویژگی‌های استحصال آن از جنگل‌هایی است که تحت مدیریت پایدار می‌باشند. گواهی جنگل به‌عنوان مکانیسمی جهت کند کردن روند تخریب جنگل در مناطق تروپیکال و کاهش تجارت محصولات قاچاقی مورد استفاده قرار گرفته است. در این راستا، تمام کارخانه‌های چوب‌بری و الوارسازی اینترفور در بریتیش کلمبیا دارای زنجیره حضانت (CoC) هستند. صدور گواهینامه زنجیره حضانت (CoC) امکان ردیابی چوب‌های حاصل از برداشت را از طریق فرآیند تولید ممکن می‌کند. کارخانه‌های اینترفور در بریتیش کلمبیا، به طور مستقل مجوز لازم برای برنامه حمایت از گواهی جنگل (PEFC) و الزامات صدور گواهینامه زنجیره حضانت (CoC) ابتکار جنگلداری پایدار (SFI) را دارند. کارخانه‌های اینترفور با شرایط صدور گواهینامه زنجیره حضانت (CoC) شورای نظارت جنگل (FSC) نیز مطابقت دارند. کارخانه‌های پرستون (Preston) و پِری (Perry) اینترفور در ایالات متحده دارای گواهینامه‌های مورد نیاز تأمین فیبر SFI هستند.

 

شرکت اینترفور «Interfor»

 

در سال ۲۰۰۹، جایزه مؤسسه ابتکار جنگلداری پایدار (SFI) برای همکاری مشترک با «First Nations» به اینترفور اعطا شد تا اطمینان حاصل شود که منبع مناسب درخت سدر به منظور تأمین نیازهای زراعت در طولانی مدت در سواحل اقیانوس آرام بریتیش کلمبیا وجود دارد. هدف صندوق جهانی حمایت از طبیعت، ترویج دیدگاه‌های پایدار در مورد استفاده از منابع طبیعی تجدیدپذیر و استفاده کارآمد از منابع و انرژی و به حداقل رساندن آلودگی‌ها است که در سال ۲۰۰۷، اینترفور یکی از دریافت‌کنندگان جایزه صندوق جهانی حمایت از طبیعت (World Wide Fund for Nature) بود. جایزه هدیه به زمین برای قدردانی از همکاری مشترکی است که منجر به توافق‌نامه اختصاصی برای حفاظت از جنگل‌های بارانی معتدل در مناطق ساحلی شمالی و مرکزی انگلیس کلمبیا شد. وسعت شرکت اینترفور از سال ۲۰۰۲ بیش از دو برابر شده و هم‌اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید چوب الواری در جهان است.

 

شرکت اینترفور «Interfor»

 


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *