مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

تولیدکنندگان برتر چوب در جهان

  • 1399-11-23

بر اساس پایگاه داده «Sawmill»، فهرست تولیدکنندگان برتر چوب در جهان عبارتند از: شرکت وِست فریزر «West Fraser»، شرکت کنفور «Canfor»، شرکت وایرهاوزر «Weyerhaeuser»، شرکت استورا انسو (به فنلاندی: Stora Enso)، شرکت جورجیاپسیفیک (Georgia-Pacific)، شرکت محصولات جنگلی رزولوت «Resolute Forest Products»، شرکت اینترفور «Interfor»، صنایع سیرا پسفیک «Sierra Pacific Industries»، شرکت همپتون «Hampton Affiliates»، شرکت آراکو «Arauco»، شرکت صنایع تولکو «Tolko». درباره هر یک از این شرکت‌ها و کارخانه‌ها توضیح مختصری در زیر داده می‌شود:

 

شرکت کنفور «Canfor» در شهر ونکوور، بریتیش کلمبیا قرار دارد و با ظرفیت تولید بالغ بر ۶.۹۰۰.۰۰۰ متر مکعب چوب در سال توانسته جایگاه دوم جهان را به خود اختصاص دهد. شرکت کنفور «Canfor» به همراه شرکت «Canfor Pulp» در زمینه تولید خمیر کاغذ، کاغذ پایدار، فراورده‌های چوبی و انرژی سبز فعالیت دارد.

معرفی شرکت کنفور «Canfor»

شرکت کنفور Canfor پیشرو در صنعت چوب
شرکت کنفور Canfor پیشرو در صنعت چوب

 

شرکت وِست فریزر «West Fraser» در کشور کانادا بزرگترین کارخانه چوب در جهان است که ظرفیت تولید کارخانه‌ی آن بالغ بر ۸.۴۶۰.۰۰۰ متر مکعب چوب در سال می‌باشد و در زمینه تولید الوار، تخته سه لا، چوب‌های لایه‌ای LVL، MDF، خمیر کاغذ، کاغذ روزنامه و تراشه‌های چوب فعالیت دارد.

معرفی شرکت وِست فریزر «West Fraser»

 

شرکت وست فریزر
شرکت وست فریزر

 

شرکت وایرهاوزر «Weyerhaeuser» در کشور آمریکا قرار دارد. این شرکت سالانه ۶.۴۴۹.۰۰۰ متر مکعب چوب تولید می‌نماید و به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید محصولات پایدار صنایع جنگلی در جهان تبدیل شده است و در زمینه تولید تخته یا ورق‌های رشته‌ای OSB، تخته سه لا و MDF فعالیت می‌کند.

معرفی شرکت وایرهاوزر «Weyerhaeuser»

 

شرکت وایرهاوزر «Weyerhaeuser»
شرکت وایرهاوزر «Weyerhaeuser»

 

شرکت استورا انسو (به فنلاندی: Stora Enso) یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ثبت شده‌ی جهان در فنلاند به‌شمار می‌آید که در زمینه جنگل‌داری و تولید محصولات چوبی فعالیت می‌کرد. این شرکت سالانه ۴۶۴۶۰۰۰ متر مکعب چوب تولید می‌نماید. در سال ۲۰۱۴، کارخانه و شرکت استورا انسو در بخش چوب‌های فراوری‌شده منحل گردید و با ادامه فعالیت در تولید کاغذ، خمیر کاغذ، مواد بیولوژیکی و بسته‌بندی هم‌اکنون به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در جهان تبدیل شده است.

 

تولیدکنندگان برتر چوب در جهان
شرکت استورا انسو (Stora Enso)

 

شرکت جورجیا – پسیفیک (Georgia-Pacific) در سال ۱۹۲۷ توسط اوون رابرتسن چیتام در شهر آگوستا، جورجیا تأسیس شد. این شرکت سالانه ۴۳۰۰۰۰۰ متر مکعب چوب تولید می‌نماید و با استفاده از چوب به‌عنوان مواد خام به تولید کاغذ، خمیرکاغذ و سایر محصولات بر پایه سلولز (انواع مختلف دستمال کاغذی، تولید مصالح ساختمانی و صنایع بسته‌بندی) می‌پردازند و هم‌اکنون محصولات خود را از طریق ۳۰۰ مرکز توزیع یکپارچه، در سرتاسر جهان عرضه می‌نماید.

 

تولیدکنندگان برتر چوب در جهان
شرکت جورجیا – پسیفیک (Georgia-Pacific)

 

 

شرکت محصولات جنگلی رزولوت «Resolute Forest Products» با طیف متنوعی از محصولات، از جمله: محصولات چوبی، کاغذ، خمیر کاغذ‌ و دستمال کاغذی‌ و با عرضه محصولات خود به بازار بیش از ۷۰ کشور توانسته در صنعت تولید محصولات و فرآورده‌های جنگلی در جهان پیشرو باشد. این شرکت در سال ۱۸۲۰ تأسیس شد و با داشتن ۲۲ کارخانه و تأسیسات و ظرفیت ۹/۲ میلیارد مکعب تخته برای ساخت الوار، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات چوبی در شرق کوه‌های راکی کانادا است. این شرکت سالانه ۳۷۶۰۰۰۰ متر مکعب چوب تولید می‌نماید.

معرفی شرکت محصولات جنگلی رزولوت «Resolute Forest Products»

 

محصولات جنگلی رزولوت
محصولات جنگلی رزولوت

 

شرکت اینترفور «Interfor» نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چوب در جهان است. عملیات بهره‌برداری چوب این شرکت با فروش به آمریکای شمالی، آسیا- اقیانوسیه و اروپا دارای ظرفیت تولید بیش از ۳ میلیارد مکعب چوب است. اینترفور در ونکوور، بریتیش کلمبیا مستقر است و تقریباً ۳۴۰۰ نفر در آن کار می‌کنند.

معرفی شرکت اینترفور

 

شرکت اینترفور «Interfor»
شرکت اینترفور «Interfor»

 

صنایع سیرا پسفیک «Sierra Pacific Industries» دومین تولیدکننده بزرگ چوب الواری در ایالات متحده است. این شرکت در اندرسون، کالیفرنیا واقع شده و تقریباً ۹/۱ میلیون هکتار جنگل چوب الواری را مدیریت می‌کند. صنایع سیرا پسفیک ۶ کارخانه چوب‌بری و الوارسازی در کالیفرنیا و ۴ کارخانه در واشینگتن دارد و بزرگترین مالک زمین خصوصی در کالیفرنیا محسوب می‌شود. این شرکت در زمینه تولید محصولات چوبی فعالیت چشمگیری دارد و خدماتی همچون تولید چوب الواری، قالب‌ریزی و تراشکاری، ساخت در و پنجره چوبی و ساخت سازه‌های خانه‌های چوبی را ارائه می‌دهد.

معرفی صنایع سیرا پسفیک «Sierra Pacific Industries»

 

صنایع سیرا پسفیک
صنایع سیرا پسفیک

 

 شرکت همپتون «Hampton Affiliates» یک شرکت تولید چوب الواری و یکی از برترین شرکت‌های تولید چوب در جهان است. این شرکت بیش از ۱۵۵۰۰۰ هکتار جنگل چوب الواری دارد و سالانه حدود ۴/۱ میلیارد مکعب چوب تولید می‌کند و دارای مزارع و کارخانه‌های درخت سازی در مناطق اورگن و واشنگتن است. این شرکت از طریق بخش توزیع شرکت‌های همپتون، در و پنجره چوبی توزیع می‌کند. همپتون همچنین از طریق چوب گل میخ و توزیع عملیات بهره‌‌برداری خود نیاز مراکز ساخت و ساز مسکن را تأمین می‌کند.

معرفی شرکت همپتون «Hampton Affiliates»

شرکت‌های وابسته همپتون «Hampton Affiliates»
شرکت‌های وابسته همپتون «Hampton Affiliates»

 

شرکت آراکو «Arauco» یک شرکت فعال در زمینه تولید خمیر چوب، چوب فرآوری‌شده و جنگلداری در شیلی است که توسط گروه اقتصادی «Anacleto Angelini»؛ Empresas Copec اداره می‌شود. در سال ۲۰۰۶، شرکت آراکو «Arauco» پنج کارخانه تولید خمیر کاغذ (پالپ) در شیلی و یک کارخانه تولید در آرژانتین داشت. به غیر از کارخانه‌های تولید خمیر کاغذ، این شرکت دارای ۴ کارخانه تولید چوب فرآوری‌شده در شیلی، ۲ کارخانه در آرژانتین و ۲ کارخانه در برزیل است. این شرکت در سپتامبر ۱۹۷۹ در نتیجه ادغام «Celulosa Arauco S.A.» و «Celulosa Constitución S.A.» تأسیس شد. هر دو شرکت در دوره پینوشه به ترتیب در سال ۱۹۷۷ و ۱۹۷۹ از CORFO جدا و خصوصی شده بودند.

تولیدکنندگان برتر چوب در جهان
شرکت آراکو «Arauco»

 

شرکت صنایع تولکو «Tolko» نیز یک شرکت خصوصی در زمینه تولید محصولات جنگلی کانادایی است که در سال ۱۹۵۶ تأسیس شد و هم اکنون در ورنون، بریتیش کلمبیا کشور کانادا مستقر است. این شرکت محصولات جنگلی ویژه را برای بازارهای جهانی تولید و عرضه می‌کند. محصولات تولکو شامل چوب الواری، تخته سه لا، روکش و تخته رشته‌ای (OSB) است. عملیات بهره‌برداری مزارع چوب این شرکت در بریتیش کلمبیا، آلبرتا و ساسکاچوان دارای گواهینامه شخص ثالث سیستم‌های مدیریت پایدار جنگل هستند.

 

تولیدکنندگان برتر چوب در جهان
شرکت صنایع تولکو «Tolko»

 


نویسنده: اعظم داودی

0 نظر ثبت شده است

  1. سللم این شرکتهای صاحب نام در جغرافیایی از منابع طبیعی وقابل توسعه وپرورش و احیاء منابع خود هستند، ما بدلایل مشکلات آبی می بایستی از طریق روش های نو بنیان و ژنتیک ابزاری روی نمونه های پر تناژ متخص هر منطقه‌ای که امکان این استعداد هست کار آفرینی در تاکثیر و پرورش و تولیدات چوبی و فرآوری آن حداقل برای مصرف داخلی خودمان همت داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *