مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

شرکت‌های وابسته همپتون «Hampton Affiliates»

  • 1399-11-23

شرکت همپتون «Hampton» یک شرکت تولید چوب الواری [به‌صورت عمودی یکپارچه شده] و یکی از برترین شرکت‌های تولید چوب در جهان است. این شرکت بیش از ۱۵۵۰۰۰ هکتار جنگل چوب الواری دارد و سالانه حدود ۴/۱ میلیارد مکعب چوب تولید می‌کند و دارای مزارع و کارخانه‌های درخت سازی در مناطق اورگن و واشنگتن است. این شرکت از طریق بخش توزیع شرکت‌های همپتون، در و پنجره چوبی توزیع می‌کند. همپتون همچنین از طریق چوب گل میخ و توزیع عملیات بهره‌‌برداری خود نیاز مراکز ساخت و ساز مسکن را تأمین می‌کند.

 

شرکت‌های وابسته همپتون «Hampton Affiliates»

 

باد همپتون (Bud Hampton) در سال ۱۹۳۵، در شرکت چوب واقع در تاکوما، واشنگتن شروع به کار کرد و پس از جنگ جهانی دوم توانست بازار چوب سخت را ایجاد کند. هرچند یافتن مواد اولیه در آن دوران دشوار بود، اما او یک کارخانه چوب‌بری و ۱۱۰۰۰ هکتار جنگل چوب الواری در نزدیکی ویلامینا، اورگن خرید. با تأسیس شرکت چوب و الوار ویلامینا «Willamina» در سال ۱۹۴۲، اطمینان عرضه محصول برای بخش خرده‌فروشی همپتون نیز ایجاد شد.

 

شرکت‌های وابسته همپتون «Hampton Affiliates»

 

شرکت همپون در طول دوران فعالیت خود در زمینه صنعت چوب دچار افت و خیزهای فراوانی شده است. با پیشروی در حوزه‌های دیگر، این شرکت همچنین کارخانه دارینگتون (Darrington) واشنگتن را از «Summit Timber» خریداری کرد و برای بازگشایی در بهار سال ۲۰۰۳ آن را بازسازی کرد. این شرکت ۹۳۵۰۰هکتار جنگل دارای چوب الواری در منطقه‌های لانگ ویو، واشنگتن و کولیتز در جنوب غربی واشنگتن را با ۶۸۰۰۰ هکتار زمین جنگلی در مناطق واتکام، اسکاگیت و اسنوهمیش با شرکت لینکلن تیمبر «Lincoln Timber» مبادله کرد. بین جولای ۲۰۰۱ و مارس ۲۰۰۲، این شرکت با موفقیت توانست حدود ۱۰ میلیون دلار چوب ایستاده را برای ساخت ۴۰۰۰ خانه در مزایده پیشنهاد دهد. در همان سال، شرکت همپون بیش از ۱۸۰۰۰۰ هکتار زمین دارای چوب نرم داشت و حدود ۴/۱ میلیارد مکعب تخته به بازار عرضه کرد.

 

شرکت‌های وابسته همپتون «Hampton Affiliates»

معرفی تولیدکنندگان برتر چوب در جهان

در سال ۲۰۰۳، همپتون از نظر مالکیت زمین‌های دارای چوب رتبه نهم را به خود اختصاص داد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ در بین ۱۵۰ شرکت فعال توانست در رتبه سوم تجارت بخش خصوصی منطقه اورگن قرار گیرد. همپتون در مسیر رشد و توسعه خود کارخانه‌های چوب زیادی را خرید، معاوضه و یا واگذار کرده است. این شرکت به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ چوب و الوار در ایالات متحده و دومین تولیدکننده بزرگ چوب در شمال غربی تا امروز به مسیر رشد خود ادامه داده است. از رقبای اصلی این شرکت می‌توان به سایر شرکت‌های پیشرو در صنعت چوب از جمله: شرکت جورجیا پسفیک، صنایع سیرا پسفیک، شرکت وِست فریزر، شرکت سیمپسون، شرکت وایرهاوزر و … اشاره کرد.

 

شرکت‌های وابسته همپتون «Hampton Affiliates»

 


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *