مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

محصولات جنگلی رزولوت «Resolute Forest Products»

  • 1399-11-22

شرکت محصولات جنگلی رزولوت با طیف متنوعی از محصولات، از جمله: محصولات چوبی، کاغذ، خمیر کاغذ‌ و دستمال کاغذی‌ و با عرضه محصولات خود به بازار بیش از ۷۰ کشور توانسته در صنعت تولید محصولات و فرآورده‌های جنگلی در جهان پیشرو باشد. این شرکت در ایالات متحده و کانادا مالکیت حدود ۴۰ کارخانه و تأسیسات را به همراه تولید برق در اختیار دارد و از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند. رزولوت ۱۰۰٪ از اراضی جنگلی مدیریت شده خود را با استانداردهای مدیریت پایدار جنگل‌های بین‌المللی تصویب کرده است. این شرکت به دلیل رهبری فوق‌العاده در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و توسعه پایدار و همچنین شیوه‌های تجاری خود در سطح منطقه‌، آمریکای شمالی و جهان شناخته شده است.

 

محصولات جنگلی رزولوت

 

شرکت رزولوت با استناد به این موضوع که چوب یکی از متنوع‌ترین و تجدیدپذیرترین منابع در طبیعت است، معتقدند که این ماده نه تنها یکی از پایدارترین مصالح ساختمانی است؛ بلکه از نظر انرژی و قیمت بسیار مقرون به صرفه است.

 

محصولات جنگلی رزولوت

 

محصولات چوبی شرکت رزولوت از کفپوش تا پشت بام یک انتخاب طبیعی برای مالکان امروز مطلع و علاقه‌مند به محیط زیست است. این شرکت با داشتن ۲۲ کارخانه و تأسیسات و ظرفیت ۹/۲ میلیارد مکعب تخته برای ساخت الوار، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات چوبی در شرق کوه‌های راکی کانادا است.

 

محصولات جنگلی رزولوت

 

شرکت رزولوت تولیدکننده پیشرو در زمینه تولید الوار و سایر محصولات چوبی برای ساخت و سازهای مسکونی و بازارهای بازسازی و نوسازی خانه و همچنین کاربردهای تخصصی ساختمانی و صنعتی است.

۱۴ کارخانه تولید چوب کاج و صنوبر با ظرفیت تولید سالانه ۹/۲ میلیارد مکعب تخته، منبع اصلی تراشه‌های چوب برای کارخانه‌های تولید خمیر کاغذ (پالپ) و کاغذ هستند، در حالی که ۳ کارخانه واقع در ایالات متحده از چوب کاج زرد جنوبی که به صورت محلی تهیه می‌شود، الوار و تخته کف‌سازی با ابعاد و اندازه‌های مناسب ساخت و ساز تولید می‌کنند. شرکت رزولوت در سال ۲۰۱۹، حدود ۶/۱ میلیارد مکعب تخته الواری برای ساخت و ساز در آمریکای شمالی صادر کرد. کارخانه‌های رزولوت همچنین بقایای چوب را به سایر بخش‌های کارخانه خود می‌فرستند تا به عنوان سوخت برای تولید برق و بخار بر اساس منابع تجدیدپذیر استفاده شوند.

 

محصولات جنگلی رزولوت

 

دو کارخانه محصولات چوبی بازسازی شده واقع در کِبِک، اجزای چارچوب سرویس خواب، فینگر جوینت و نوارهای تخته‌کوبی (تخته‌پوشی دولا) را تولید می‌کنند، در حالی که دو کارخانه محصولات چوبی فرآوری‌شده رزولوت برای صنعت ساخت و ساز تیرچه‌های کفپوش تولید می‌کند. این شرکت همچنین یک کارخانه گندله سازی چوب در انتاریو دارد.

معرفی تولیدکنندگان برتر چوب در جهان

محصولات جنگلی رزولوت

 

شرکت رزولوت در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱، برای دهمین سال متوالی، توسط کالج تحقیقات «Research Infosource Inc» به‌عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر در زمینه تحقیق و توسعه در کانادا معرفی شد. در سال ۲۰۲۰، رزولوت اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه تجاری برای تولید رشته‌های سلولزی و همچنین سومین کارخانه خود در گلخانه تندرا « Toundra Greenhouse» و چند مجتمع پرورش صیفی‌جات بسازد، و نشان دهد که رزولوت در توسعه ابتکاری و تغییر به سمت اقتصاد زیستی مدور مدیریت و رهبری قاطعانه‌ای دارد.

محصولات جنگلی رزولوت

 


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *