مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

شرکت ایکیا / ایکه‌آ (IKEA) یکی از بهترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان محصولات چوبی در جهان می‌باشد. این شرکت چند ملیتی در سال ۱۹۴۳ توسط اینگوار کمپراد در سن ۱۷ سالگی تأسیس شد. نام ایکیا از حروف ابتدایی نام مؤسس آن (Ingvar Kamprad)، محلی که او در آنجا بزرگ شده (Elmtaryd) و شهر محل زندگی‌اش (Agunnaryd) تشکیل شده است.

 

شرکت ایکیا (IKEA)
شرکت ایکیا (IKEA)

 

دفتر مرکزی این شرکت در کشور هلند قرار داشته و همچنین نخستین فروشگاه آن در سال ۱۹۵۸ در سوئد شروع به فعالیت کرد. بیش از ۱۲هزار کالای مصرفی توسط این شرکت تولید می‌شود که شاخص‌ترین آن‌ها شامل مبلمان، کمد، کابینت، تخت خواب، لوازم سرویس بهداشتی، ابزار نور و روشنایی، کفپوش، تزئینات منزل و اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی می‌باشد.

معرفی تولیدکنندگان برتر چوب در جهان

 

شرکت ایکیا (IKEA)

 

شرکت ایکیا (IKEA) بیشتر به علت طراحی‌های مدرن در انواع محصولاتش و همچنین طراحی داخلی خیره‌کننده در فروشگاه‌هایش شناخته شده است. سادگی و احترام به طبیعت از ویژگی‌های بارز محصولات این شرکت هستند. علاوه بر موارد ظاهری، شرکت ایکیا با توجه به برنامه‌های کنترل هزینه، جزئیات عملیاتی و توسعه‌ی دائمی محصولات شناخته می‌شود. این فعالیت‌ها باعث شده تا ایکیا در طول تاریخ خود در کنار توسعه‌ی بازار، قیمت‌ها را نیز کاهش دهد. طبق آخرین آمار ارائه شده، این شرکت در شمال آمریکا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و استرالیا نمایندگی داشته و به طور کلی در ۴۹ کشور جهان فعالیت داشته و ۴۱۵ فروشگاه در این کشورها تأسیس کرده است.

وبسایت این شرکت، ۱۲ هزار محصول را برای کاربران عرضه می‌کند و آمار سالانه‌ی آن به بیش از ۲ میلیارد بازدید می‌رسد. نکته‌ی جالب در مورد این بِرند آن است که آن‌ها یک درصد از مصرف چوب جهان برای محصولات تجاری را به خود اختصاص داده‌اند که معادل ۸/۱۷ میلیون متر مکعب چوب در سال است.

ایکیا نیز مانند هر برند دیگر در دوارن فعالیت خود با تغییراتی در زمینه‌ی ساختار و مدیریت شرکت روبرو بوده است. آنها در سال ۱۹۸۲ و پس از تأسیس بنیاد «Stitchting INGKA» به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این هولدینگ، به کار خود ادامه دادند و نام «IKEA Group» را برای خود برگزیدند. در ادامه‌ی این فعالیت‌ها و با هدف افزایش رضایت مشتریان، کلوپ مشتریان با نام «IKEA FAMILY» تأسیس شد.

 

شرکت ایکیا (IKEA)
IKEA FAMILY

 

تصمیم دیگری که تأثیری عمیق‌تر در ساختار و گسترش فعالیت‌های ایکیا داشت، خرید و ادغام کارخانه‌های تولید چوپ و زمین‌های تولیدی با شرکت اصلی بود. این بِرند سوئدی با این کار توانست استقلال خود در تولید محصولات را بیش از پیش کرده و روند توسعه را سرعت بخشد. در نهایت بخش صنعتی و تأمین مواد اولیه، از سال ۱۹۹۱ با نام «Swedwood» شروع به کار کرد. این مرکز صنعتی علاوه بر مبلمان، محصولات چوبی دیگری نیز تولید می‌کند.

 

شرکت ایکیا (IKEA) شرکت ایکیا (IKEA) شرکت ایکیا (IKEA)

 


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *