مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

معرفی چوب درخت بلوط

  • 1399-12-05

چوب درخت بلوط یکی از زیباترین و جذاب‌ترین چوب‌های دنیاست که در ساخت انواع وسایل لوکس و آنتیک کاربرد دارد. علاوه بر خریداران محصولات ساخته شده با چوب بلوط، نجاران و فعالان در صنعت چوب نیز به دلیل خوش‌کار بودن و ویژگی‌های منحصر به فرد این چوب، علاقه زیادی به آن دارند.

 

معرفی چوب درخت بلوط

 

چوب بلوط در رنگ‌های بسیار متنوع از سفید، عسلی، خاکستری، تناژهای مختلف قهوه‌ای و قرمز وجود دارد. این تنوع رنگ در هیچ یک از گونه‌های چوب دیده نمی‌شود. به طور کلی چوب درون، قهوه‌ای روشن تا تیره و چوب برون، سفید مایل به عسلی است. همچنین، مرز مشخصی میان چوب درون و برون دیده نمی‌شود. در برش شعاعی این چوب، پرمگسی‌های بسیار بر پیکره چوب نمایان است که جلوه‌ای بی‌نظیر به آن می‌بخشد.

 

 

معرفی چوب درخت بلوط

 

ویژگی‌های مطلوب چوب بلوط تنها به زیبایی ختم نمی‌شود. درخت بلوط کند رشد است و به همین علت، چوب به دست آمده از آن دارای بافت متراکم و فشرده می‌باشد. تراکم بافت در این چوب موجب استحکام و سختی بسیار بالای آن در عملکرد است. همچنین، در برابر رطوبت مقاومتی فوق‌العاده‌ از خود نشان می‌دهد؛ به طوری که در صنایع مرتبط با آب مانند اسکله‌سازی، قایق‌سازی، کشتی‌سازی، ساخت بشکه‌های نگهداری مایعات و در صنایعی مانند واگن‌سازی و ساخت تیرهای شبکه مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

معرفی چوب درخت بلوط

معرفی چوب درخت بلوط

 

تانن موجود در چوب درخت بلوط، باعث جلوگیری از حمله قارچ‌ها، حشرات و آفات چوب‌خوار گردیده و در نتیجه پوسیدگی آن را کاهش می‌دهد. این چوب عمر و دوام بالایی داشته و محصولات ساخته شده از آن تا سال‌های سال قابل استفاده هستند.

 

معرفی چوب درخت بلوط

 

انعطاف‌پذیری چوب بلوط در برابر بخار مناسب بوده و در خم‌کاری و ایجاد فرم‌های مختلف به خوبی عمل می‌کند. به علاوه، این چوب قابلیت چسب‌خوری و رنگ‌کاری مطلوبی دارد.

 

معرفی چوب درخت بلوط

 

از چوب‌های بلوط سفید و بلوط قرمز بیش ‌از نمونه‌های دیگر در ایران استفاده می‌شود. تفاوت ظاهری این دو چوب بسیار ناچیز بوده و تشخیص آن‌ها تا حدودی دشوار می‌باشد. هر دو چوب دارای بافت درشت  هستند اما چوب بلوط قرمز منافذ بزرگ‌تر و بازتری دارد. به همین دلیل در صنایع مرتبط با آب، چوب بلوط سفید با منافذ کوچک‌تر، پرکاربردتر است. به طور کلی، چوب بلوط قرمز برای مبلمان و انواع وسایل لوکس منزل، و چوب بلوط سفید برای ساخت پارکت، مبلمان فضای باز و… کاربرد دارند. چوب بلوط سفید کمیاب‌تر و گران‌قیمت‌تر می‌باشد. از چوب درختان بلوط به دلیل زیبایی و استحکام، به وفور در صنعت روکش‌سازی استفاده می‌شود.

 

معرفی چوب درخت بلوط
چوب بلوط قرمز
معرفی چوب درخت بلوط
چوب بلوط سفید


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *