مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

پرگولا چیست و کاربرد آن در محوطه سازی و فضای سبز

  • 1399-04-11

انواع ترموود بر اساس کاربرد و فضاهای مورد استفاده

 

پرگولا سازه های مسقفی هستند که در حیاط ها باغ ها و یا روی بام و ایوان ساختمان ها ساخته می شود . معمولا از این نوع سازه در کنار دیوارها و یا گذرگاه ها برای ایجاد سایه بان، فضای سبز و یا نمادهای بصری زیبا استفاده می نمایند. سیستم معمولا مشبک این سازه اجازه می دهد که گیاهان پیچک مانند به زیبایی سطح آن را پوشانده و بر زیبایی محیط بیافزایند.

پرگولاهای زیبا نیز با شبکه ها و طراحی های چوبی زیبا ساخته می شوند و گاه نیمکت های چوبی کوچکی نیز برای دمی آسودن در آن ها تعبیه می شود. پرگولا دارای ظاهری خاص در ایجاد زیبایی بصری است.

پرگولا دارای یک ساختار چارچوب دار سفارشی در محیط باز است که معمولا از چوب یا فلز ساخته می شود, این ساختار دارای تیرک هایی بوده که بر روی آن ها سقف صاف یا قوس دار قرار می گیرد که گاه نگه دارنده ی شاخه های درخت تاک می باشد. شبکه ی سرپوشیده ی بالا می تواند باز شود یا به عنوان پوشش برای انسداد استفاده شود.

pergola

انواع پرگولا:

۱.پرچین دار

۲.دیواره دار ثابت

۳.دیواره دار متحرک

۴.دیواره دار پره ای

۵.دیواره دار شیشه ای یا تلقی

۶.بدون دیواره با امکان وصل پرده به عنوان دیواره

 

انواع سازه و مصالح پایه پرگولا :

پرگولا ترموودد، پرگولا چوب پلاست، پرگولا چوبی و پرگولا فلزی، جهت افزودن فضای خصوصی و ایجاد سایه می تواند متصل به بنا و دارای فضا جهت نشستن در نظر گرفته شود ولی می تواند به عنوان فضایی مستقل و جدا از بنا به عنوان نقطه کانونی در چشم انداز نیز ساخته شود.

تفاوت آلاچیق و پرگولا:

معمولا آلاچیق و پرگولا با هم اشتباه می شوند .آلاچیق فضایی محصور و بسته بوده و دارای سقفی بسته می باشد و برخلاف پرگولا معمولا شکلی مدور بر روی کف دارای ارتفاع بوده که افراد را از رطوبت موجود در فصل بارندگی حفظ می نماید,جهت ایجاد تنوع و تفریح در فضای باز و نیز به عنوان غذاخوری و فضایی کاربردی و زیبا مورد استفاده قرار می گیرد.

3 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *