مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

چوب روسی چیست؟

  • 1399-03-19

روسیه از دیرباز بعلت شرایط اقلیمی خود مرکز پرورش درختان کاج زیبا بوده و یکی از بزرگترین صادرکننده های چوب به دنیا است. از سال ۱۳۷۸ به بعد بخش عظیمی از بازار چوب های مصرفی ایران به روسیه تعلق داشت. به همین علت عبارت عامیانه چوب روسی برای چوب ها وارد شده از کشور روسیه متداول گردید؛ گرچه چوب هایی مانند راش و بلوط هم از این دست چوب های وارداتی هستند، اما با توجه به اینکه گونه های کاج از قدیم وارد ایران می شد و مورد توجه اساتید نجاری قرار گرفت، اشتباهاً به این چوب ها و الوار های وارداتی صنوبر، چوب روسی می گویند.
بیشتر چوب های وارداتی از روسیه را چوب های نراد، ساسنا و یولکا تشکیل می دهند که سه مورد از ۴۰ گونه درخت کاج می باشند.

 

چوب روسی-نراد-ساسنا-یولکا
ترمووود مرس چوب

چوب نراد (Fir)

چوب نراد سفید و یا سفید مایل به قهوه ای است. راست تار، سبک، نرم و کم دوام است، اما به دلیل قیمت مناسب، صنعتی بودن و آسان بودن کار با آن مورد توجه اهل فن قرار گرفته است. این چوب بیشتر در کاغذ سازی و ساخت پالت کاربرد دارد.

چوب ساسنا (Pine)

ساسنا کمی قرمز و کمی صورتی است، بافت آن در طول الوار گاهی ریز و گاهی درشت است. این چوب بسیار سفت بوده و در کلاف سازی و ساخت ترموود استفاده می شود.

چوب یولکا (Spurce)

چوب یولکا یا کاج نوئل سفید مایل به زرد بوده و با جرم حجمی ۰.۴ تا ۰.۴۵ در زمره چوب های سبک قرار می گیرند. یولکا نرم بوده و بافت درشتی دارد و دارای گره های نقطه ای می باشد که در طول الوار تکرار میشوند. این چوب بسیار تند رشد بوده به طوریکه در ۸ سال از قطر ۳ به ۳۰ سانتی متر می رسد.

2 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *