مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

صنایع سیرا پسفیک «Sierra Pacific Industries»

  • 1399-11-22

صنایع سیرا پسفیک «Sierra Pacific Industries» دومین تولیدکننده بزرگ چوب الواری در ایالات متحده است. این شرکت در اندرسون، کالیفرنیا واقع شده و تقریباً ۹/۱ میلیون هکتار جنگل چوب الواری را مدیریت می‌کند. صنایع سیرا پسفیک ۶ کارخانه چوب‌بری و الوارسازی در کالیفرنیا و ۴ کارخانه در واشینگتن دارد و بزرگترین مالک زمین خصوصی در کالیفرنیا محسوب می‌شود. این شرکت در زمینه تولید محصولات چوبی فعالیت چشمگیری دارد و خدماتی همچون تولید چوب الواری، قالب‌ریزی و تراشکاری، ساخت در و پنجره چوبی و ساخت سازه‌های خانه‌های چوبی را ارائه می‌دهد.

 

صنایع سیرا پسفیک
صنایع سیرا پسفیک

 

در سال ۱۹۴۹ آرچی آلدیس امرسون (Archie Aldis Emmerson) و پدرش با مشارکت هم به تجارت چوب الواری پرداختند و سرانجام یک کارخانه چوب‌بری در شهر هومبولت، کالیفرنیا تأسیس کردند. این شرکت با مدیریت امرسون به صنایع سیرا پسفیک (SPI) تبدیل شد و از آن زمان تا کنون با استخدام بیش از ۵۰۰۰ نفر، به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چوب و الوارسازی در ایالات متحده تبدیل شده است.

 

صنایع سیرا پسفیک
صنایع سیرا پسفیک

 

سیرا پسفیک نزدیک به ۲ میلیون هکتار از مزارع چوب در کالیفرنیا و واشنگتن را در اختیار دارد و به‌طور پایدار آن‌ها را مدیریت می‌کند. این شرکت معتقد است که ما برای آینده خود جنگل می‌کاریم و هر ساله بیش از ۶ میلیون درخت جدید می‌کاریم. جنگل‌های سیرا پسفیک تحت برنامه ۱۰۰ ساله توسط جنگلبانان حرفه‌ای و رسمی، زیست شناسان حیات وحش، گیاه‌شناسان و سایر متخصصان منابع طبیعی اداره می‌شوند.

معرفی تولیدکنندگان برتر چوب در جهان

 

 این شرکت مدعی است که از هر قطعه چوبی که به کارخانه‌هایش وارد می‌شود، استفاده بهینه و مؤثری دارد و نزدیک به ۱۰۰ درصد آن را استفاده می‌کند. در حقیقت، مقدار کمی از زباله‌های چوبی باقیمانده که نمی‌توان در بخش پنجره‌سازی، تراشکاری، تولید الوار یا مواد و مصالح محوطه‌سازی استفاده شوند در هفت نیروگاه با سوخت زیست توده (Biomass) به برق تبدیل می‌شوند.

 

صنایع سیرا پسفیک صنایع سیرا پسفیک

 

بخش پنجره‌سازی سیرا پسفیک، در و پنجره‌ها را از گونه‌های چوبی منتخب و از جنگل‌های کارخانه برداشت می‌کند. سیرا پسفیک معتقد است که تنها شرکت پنجره‌سازی در جهان است که از لحظه کاشت بذر درخت تا تولید و تحویل پنجره‌های چوبی زیبا بر محصولات خود نظارت دارد. صنایع سیرا پسفیک هم اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده پنجره در جهان است و بیش از ۶۰۰ فروشنده و توزیع‌کننده در ۳۰ کشور دنیا دارد. بنیاد سیرا پسفیک بیش از ۳۸ سال است که بورسیه‌هایی برای کمک به کودکان کارکنان شرکت و کارخانه در زمینه تأمین هزینه‌های تحصیل ارائه می‌دهد. این شرکت هر ساله به‌طور متوسط به متقاضیان تحصیل​​۵۰۰۰۰۰ دلار بورسیه اعطا می‌‌کند.

صنایع سیرا پسفیک


نویسنده: اعظم داودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *