مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

معرفی درخت آلو

  • 1399-12-24

درخت آلو با نام علمی Prunus subg. Prunus، انواع و ارقام گوناگونی دارد. به طور کلی می‌توان گفت، رویشگاه مبدأ آلوها به دو منطقه اروپا و ژاپن می‌رسد. آلوهای اروپایی حدود ۲۰۰۰ سال پیش در مناطقی از دریای سیاه و دریای خزر می‌روییدند که امروزه بیش‌ترین ارقام تجاری مربوط به این نوع آلو می‌باشد. ارقام ژاپنی نیز، به‌وسیله اسکندر مقدونی از چین به سواحل مدیترانه برده شدند. قدمت معرفی این میوه به آمریکا و سایر نقاط جهان در حدود ۳۰۰ سال می‌باشد.

 

معرفی درخت آلو

 

آلوها بر اساس نوع و رقم و شرایط اقلیمی، دارای اندازه، رنگ ( زرد، سبز، قرمز، سیاه، بنفش، طلایی و…)، طعم (شیرین و ترش) و شکل‌های مختلفی هستند. از مهم‌ترین انواع آلو به آلو لومبارد، آلو یلواگ، آلو خاکی، آلو سیاه، شایرو، آلو قطره طلا، بوربانک، بخارا، اختری، خشکباری، شابلون کالیفرنیا، آلو تخم مرغی لواسان، آلو سانتارزا، گوجه سبز و… اشاره کرد.

 

معرفی درخت آلو

 

درختان آلو دارای برگ‌های پهن بیضی شکل با لبه‌های دندانه‌دار و نوک تیز هستند؛ به طور کلی، تفاوت‌هایی ناچیزی در ظاهر برگ‌ها در انواع گوناگون دید می‌شود. این گیاه به صورت درختچه‌هایی با شاخه‌های نازک می‌روید. به همین سبب قابلیت کاشته در گلدان و برای مصارف زینتی را نیز دارا می‌باشد.

 

معرفی درخت آلو

 

این درخت خزان‌پذیر بوده و با شروع سرما برگ‌های آن ریخته و درخت به خواب زمستانی فرو می‌رود. درخت آلو نیز مانند بسیاری از درختان، در فصل زمستان نیاز سرمایی به مدت ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ ساعت در دمای ۱۲.۵ – ۲.۵ درجه سانتی‌گراد دارد. در صورتی که نیاز سرمایی درخت تأمین نشود، آمادگی کافی برای رشد جوانه‌ها پدید نمی‌آید.

 

معرفی درخت آلو

 

گرده‌افشانی درختان آلو توسط باد و حشرات انجام می‌گیرد. در فصل بهار، گل‌های آلو به رنگ‌های سفید، بنفش یا قرمز می‌رویند. این شکوفه‌ها دارای چند گلبرگ بوده و پرچم‌های بلند آن زیبایی بی‌نظیری خلق می‌کنند. میوه این درخت، به صورت تک هسته، گوشتی و آب‌دار است و به صورت خوشه‌ای بر روی شاخه‌ها می‌روید. زمان برداشت میوه، در ارقام مختلف متفاوت است.

 

معرفی درخت آلو

 

معمولاً تکثیر درختان آلو به روش کاشت بذر ایده مناسبی نبوده و این درختان از طریق پیوند بر روی پایه‌های سازگار تکثیر می‌گردند.  بهترین زمان برای کاشت درختان آلو، پاییز تا اسفند قبل از بیدار شدن جوانه‌ها و به طور کلی، در هنگام خواب زمستانی آن می‌باشد.

درختان آلو، آب و هوای مدیترانه‌ای و دمایی در حدود ۲۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد را می‌پسندند.

 

معرفی درخت آلو

 

معرفی درخت ازگیل

آلو سرشار از مواد مغذی بوده و آن را هم به صورت تازه‌خوری و هم به صورت خشک و برای مصارف مختلف مانند تهیه لواشک، آشپزی، درمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

معرفی درخت آلو

 


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *