مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

معرفی درخت داویدیا

  • 1399-12-24

درخت داویدیا با نام علمی DAVIDIA INVOLUCRATA متعلق به خانواده زغال اخته‌اییان (CORNACEAE) می‌باشد. این درخت بومی مرکز و غرب چین بوده و بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. این درخت با نام درخت کبوتر در زبان فارسی و Dove tree ،Pocket  handkerchief tree،Ghost tree در زبان انگلیسی نیز شناخته می‌شود.

 

معرفی درخت داویدیا

 

معرفی درخت بلوط

معرفی چوب درخت بلوط

درخت داویدیا در اروپا از گونه‌های بسیار کمیاب به شمار می‌رود که به نظر می‌رسید پس از عصر یخبندان منقرض شده است. اما در سال ۱۸۶۹ آرماند دیوید فرانسوی گونه‌ای از این درخت را در چین کشف کرد. داویدیا در سال ۱۹۰۳ به بریتانیا آورده شد. در حال حاضر درخت کبوتر در مناطقی از بریتانیا که دارای آب و هوای سازگار با این گیاه است، دیده می‌شود.

 

معرفی درخت داویدیا

 

این درخت نسبتاً سریع‌الرشد بوده و قامت آن به ۱۲ متر و به ندرت به ۲۵ متر نیز می‌رسد. داویدیا دارای تاجی با قطر پوششی ۸ متر می‌باشد. رشد این درخت تا سن ۵۰ – ۲۰ سالگی ادامه داشته و پس از آن متوقف می‌شود. برگ‌ها به فرم بیضی و به طول ۱۵ سانتی‌متر می‌باشند.

 

معرفی درخت داویدیا

 

معرفی درخت اسپیره

داویدیا دارای گل‌هایی دکمه‌ای است که به صورت توده‌ای و به رنگ سبز تیره بوده و در اواخر بهار پدیدار می‌شوند. گل‌ها به طول ۲ سانتی‌متر هستند و به وسیله‌ی دو براکت سفید به طول ۲۰ سانتی‌متر در برگرفته شده اند. ظاهر گل‌ها به ویژه در هنگام وزش باد و تکان خوردن براکت‌ها، شبیه به کبوتر در حال پرواز و تکان دادن بال هاست؛ نام این درخت نیز از این تشابه الهام گرفته است. این گل‌های منحصر به فرد تا اوایل تابستان بر درخت می‌مانند.

 

معرفی درخت داویدیا

 

میوه درخت داویدایا یک دانه سخت به طول ۳ سانتی‌متر می‌باشد که توسط پوسته‌ای سبز به طول ۴ سانتی‌متر و پهنای ۳ سانتی‌متر احاطه شده است. هر میوه دارای ۶ تا ۱۰ عدد دانه است.

 

معرفی درخت داویدیا

 

بهترین خاک برای رشد این درخت، خاک لومی، شنی، ماسه‌ای و مرطوب به همراه زهکشی مناسب می‌باشد. درخت کبوتر در دمای معتدل بین ۱۶ – ۵ درجه سانتی‌گراد و شرایط آفتاب کامل و نیم‌سایه بهترین رشد را خواهد داشت.

 

 

این درخت از طریق کشت بذر و قلمه‌زنی قابل تکثیر می‌باشد. در صورت کاشت گیاه به روش بذر، به ۱۰ سال زمان برای شروع گل‌دهی نیاز است. بهترین زمن قلمه‌زنی فصل پاییز است و دو سال پس از کاشت، جوانه‌زنی شروع خواهد شد.

 


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *