مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

چوب درخت کاج

  • 1399-04-02

کاج ، نام علمی : ( Pinus) 

درخت کاج نوعی درخت از دسته مخروطیان است که برگ‌های دائمی سوزنی برگ و همیشه سبز دارد. کاج‌ها به ترتیب در شاخه‌های دانه‌داران، بازدانگان و مخروط‌داران قرار دارند. چوب درخت کاج یک چوب نرم شناخته می‌شود. نرم بودن چوب درخت کاج به این معنی نیست که قابل استفاده نیست و مقاومت خوبی ندارد، بلکه نسبت به چوب‌های با تراکم بالا مانند بلوط از تراکم و جرم مخصوص کمتری برخوردار است. چوب کاج مقاومت بالایی در برابر شوک و تنش دارد به همین دلیل در صنعت مبلمان از آن استفاده می‌شود.

چوب کاج-نرم چوب
انواع درخت کاج :

درخت کاج دارای گونه های مختلفی می باشد ؛ کاج نوئل ، کاج قندی و کاج زرد از جمله گونه های کاج می باشند که می توان به آن ها اشاره کرد.

کاج نوئل:

این نوع کاج بومی مناطق معتدل شمالی زمین است. عموما درختانی بزرگ هستند و ارتفاع آن ها به ۲۰ تا ۶۰ متر می‌رسد. برگ های سوزنی این درختان به طور مجزا و هر یک سوار بر عضوی پایه مانند موسوم به «بالشتک» با آرایشی مارپیچ به شاخه اتصال یافته اند.

کاج قندی:

این کاج با داشتن ارتفاعی در حدود ۴۰ تا ۶۰ متر و قطر ۱.۵ تا ۲.۵ متر ، بلند ترین و بزرگ ‌ترین گونه کاج به ‌شمار می‌آید. بومی غرب ایالات متحده آمریکا است و در کوهستان‌های ایالت‌های اورگن و کالیفرنیا در آمریکا و شمال غربی مکزیک می‌روید. مخروط این کاج نیز بزرگ‌ترین مخروط در میان مخروط داران است.

کاج زرد:

یکی از رایج ‌ترین گونه های کاج در آمریکای شمالی است و بومی مناطق غرب آمریکا و کانادا می باشد.

کاج بلسام:

چوب کاج بلسام یا چوب نراد که از خانواده کاج است در رنگ های سفید و قهوه ای با رگه های صاف و ظریف دیده می شود و به طور عمده برای خمیر کاغذ و جعبه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از شیره و صمغ حاصل از این درخت به عنوان چسب شفاف به کار می رود و در رنگ های مختلف روغنی از آن استفاده می شود.

 

کاربرد چوب کاج
کاربرد های چوب کاج:

کار با چوب کاج بسیار آسان است چرا که بیشتر گونه های آن نرم و برای کنده کاری بسیار مناسبند. به طور کلی چوب کاج خیلی خوب جلا می گیرد. چوبی است نرم ، راست تار ، سبک و از آن برای ساخت جعبه، مبلمان و همچنین کاغذسازی و ترموود استفاده می شود. چوب کاج یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در طراحی نمای ساختمان و همچنین محوطه های باز می باشد. ترمووود های ساخته شده از کاج را می توان در شرایط مختلف جوی همچون سرما، گرما، بارندگی و رطوبت استفاده نمود. همچنین این چوب ها در مقابل نفوذ موریانه و حشرات موذی بسیار مقاوم می باشند. درختان کاج فنلاند از بهترین چوبهای جهان به شمار می آیند.

گاهی اوقات چوب انواع کاج ها را با نام چوب روسی می شناسند.

3 نظر ثبت شده است

  1. سلام. قیمت هر متر مربع چوب ترموود کاج چقدر است؟

    1. با سلام. دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید: ۳۵۷۲۴۴۷۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *