مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

تفاوت سخت چوب و نرم چوب

  • 1399-02-28

چوب ها به دودسته کلی تقسیم می شوند: سخت چوب ها و نرم چوب ها

این نام گذاری فارق از میزان مقاومت چوب هاست. لزوما همه سخت چوب ها مقاوم تر از نرم چوب ها نیستند. بطور مثال چوب درخت بالسا که در دسته سخت چوب ها قرار می گیرد سبک ترین چوب تجاری جهان است و از چوب بسیاری از سوزنی برگان نرم تر است و در مقابل کاج دراز برگ، صنوبر داگلاس و سرخدار که هر سه در ضمره نرم چوب ها هستند ولی بسیار از سخت چوب ها مقاوم تر است.

درختان پهن برگ که چوب های سخت از آنها بدست می آید. سالانه برگ هایشان را در پاییز از دست می دهند. این درختان به دلیل رشد آرامی که دارند، چوب متراکم تری تولید می کنند. سخت چوب ها دارای آوند هستند، این آوند ها وظیفه تأمین مقاومت و رساندن آب به سلول های دیگر را دارند اما سوزنی برگان دارای ساختمان یکنواختی هستند در حدود ۹۰-۹۵ درصد چوب این درختان ازسلول های باریک در طول محور تنه با انتهای سطح یا باریک شونده بسته محدود می شوند.

مرس چوب تصویر زیر را جهت توجه شما به ساختمان این درختان تهیه کرده است:

تفاوت-نرم-چوب-و-سخت-چوب

همانطور که در تصویر مشخص است سخت چوب ها ساختمان تراکم تر و مقاوم تری نسبت به نرم چوب ها دارند.برای درک بهتر این موضوع از عکس های بیشتری استفاده می کنیم:

 

 

 

hardwood-softwood

2 نظر ثبت شده است

  1. با سلام. درخت زبان گنجشک در کدام منطقه آب و هوایی رشد میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *