مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

تولید ترموود در ایران

  • 1399-04-07

با ظهور مدرنیته و پیشرفت علم و فناوری، معماری علاوه بر تغییر سبک و فاصله از طراحی کلاسیک، با تغییر روش استفاده از مصالح نیز مواجه شده‌است. در این میان چوب که از مصالح سنتی و قدیمی در ساخت و ساز به شمار می‌رود، با فرآیندهای به خصوص، به محصولی مقاوم‌تر به نام ترموود تبدیل شده که استقبال از آن میان مردم و طراحان روز به روز بیشتر می‌شود. در سالهای گذشته و طبق روند رو به رشد تقاضا جهت خرید ترموود، متخصصان ایرانی بر این شدند تا با ساخت و راه اندازی سیلندرهای مخصوص چوب ترمو این محصول پر طرفدار را بومی سازی کنند این امر نیز محقق شد و از سال ۱۳۹۱ تولید چوب ترمو ایرانی با نام علمی Wood thermo modification آغاز گشت.

 

تولید ترمو در-ایران

 

ترموود ایرانی را می توان از یکی مهم ترین پیشرفت هایی دانست که در صنعت چوب کشور روی داده است. فرآیندی که با استفاده از آن می توان به نوبه ی خود مقاومت و استحکام چوب را در مقابل شرایط محیطی به ویژه در برابر حرارت و رطوبت چندین برابر نمود. در توضیح فرآیند ترموود می توان چنین گفت که این فرآیند مجاورت چوب با تلفیقی از حرارت و بخار آب است. این کار جلوی فرایند های شیمیایی که می تواند به کیفیت چوب صدمه بزند را گرفته و در واقع نوعی از فرآوری چوب به شمار می آید که چوب تحت تیمار حرارتی قرار گرفته و یا به اصطلاح ترموود می شود. محصول نهایی، چوبی است که از لحاظ رنگ تیره تر از چوب های معمولی بوده اما خاصیت و مقاومت آن در برابر شرایط محیطی آن را از چوب های معمولی برتر می کند.

فرایند تولید ترمووود

 

ترموود ایرانی معمولاً در انواع صنایع مانند نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و خارجی، مبلمان داخلی و مبلمان فضای باز، کف پوش ها، در و پنجره و حتی سونا و استخر کاربرد فراوانی دارد که تنوع این صنایع مهر تائیدی بر کیفیت و انعطاف بالای چوب ترمو شده ایرانی است. استفاده از چوب ترمو ایرانی در تمام صنایع به ویژه صنعت ساختمان موجب شده تا حس زیبای طبیعت به کالبد بی روح ساختمان ها دمیده شود.

3 نظر ثبت شده است

    1. نگهداری از ترموود با استفاده از روغن مخصوصی است که طی بازه‌های زمانی مشخص روی سطوح زده می‌شوند و از چوب ترمو در برابر اشعه نور خورشید (uv) محافظت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *