مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

معرفی درخت افرای قرمز

  • 1399-12-26

افرای قرمز (افرای سرخ _ Red Maple ) با نام علمی Acer rubrum که افرای ژاپنی قرمز،  Swamp، soft Maple، Water maple و Japanesse Maple نیز نامیده ‌می‌شود، از زیباترین درختان زینتی در جهان است. این درخت، بومی آمریکای شمالی، ژاپن، چین، شرق مغولستان، جنوب شرقی روسیه و شمال ایران بوده و متنوع‌ترین گونه را در میان درختان بومی این مناطق داراست.

 

معرفی درخت افرای قرمز

 

افرای قرمز، پهن برگ و خزان‌کننده است و برگ‌های آن دارای ۵ الی ۹ لوپه‌ی نوک تیز و باریک با تقسیمات عمیق، و عرضی برابر با ۵ الی ۱۰ سانتی‌متر هستند. تمام اجزای این درخت شامل شاخه‌ها، برگ‌ها، گل‌ها و دانه‌ها با طیفی از رنگ قرمز براق در تناژهای متفاوت دیده می‌شوند. در برخی گونه‌ها برگ‌ها به رنگ سبز روشن نیز دیده می‌شوند. در پاییز  این برگ‌ها به رنگ قرمز ارغوانی، زرد و لیمویی خودنمایی کرده و چشم‌انداز زیبایی پدید می‌آورند.

 

معرفی درخت افرای قرمز

 

این درخت به وزش باد، سرمای شدید و کمبود رطوبت در خاک حساس بوده و برای رشد به آب و هوای مرطوب نیاز دارد. خاک سبک و کمی اسیدی در کنار زهکشی مطلوب، شرایطی ایده‌آل را برای این درخت باشکوه فراهم می‌آورد.

 

معرفی درخت افرای قرمز

 

این گونه نیز مانند دیگر گونه‌های افرا دارای میوه‌های فندقی شکل بالدار است و در خرداد و تیر در بازه زمانی ۲ هفته، گل‌های صورتی، سفید، قرمز و ارغوانی بر شاخه‌ها می‌روید.

 

معرفی درخت افرای قرمز

 

افرای سرخ، از طریق قلمه، پیوند شکمی و کاشت قابل تکثیر است. بذر این گیاه در پاییز رسیده و بهتر است به مدت یک هفته قبل از کاشت، در آب غوطه‌ور شود، زیرا خشک شدن بذر رشد و نموو آن را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای کوتاه شدن این زمان می‌توانید بذرها را به مدت دو روز در آب داغ با درجه حرارت بالاتر از ۴۴ درجه نگه دارید. درون نایلونی کوکوپیت و  ورمی کولایت و مقداری محلول قارچ‌کش قرار داده و حدود ۲۰ الی ۳۰ بذر بر روی سطح بستر کشت قرار دهید. برای گردش هوا در نایلون نیز، تعدادی سوراخ بر روی آن ایجاد کنید. سپس کیسه را به مدت ۱۰۰ روز در یخچال نگداری کرده و هر ۲ هفته یک بار آن را چک کنید. پس از جوانه زدن بذرها آن را به سینی نشا با خاک حاوی پیت ماس، ورمی کولایت، شن، ماسه درشت وکوکوپیت انتقال دهید.

 

معرفی درخت افرای قرمز

 

افرای قرمز برای رشد نیازمند محیط سایه و نیمه سایه است. هنگام آبیاری باید توجه داشت که ریختنن آب بر روی برگ‌ها باعث سوختگی آن‌ها در آفتاب می‌گردد.

 

معرفی درخت افرای قرمز
بونسای افرای ژاپنی

 

معرفی افرای سیاه


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *