مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

معرفی درخت افرا

  • 1399-12-26

درخت افرا با نام علمی Acer از تیره‌ی ناترکیان می‌باشد. از این درخت پهن برگ زیبا تاکنون ۱۲۸ گونه در سراسر جهان شناسایی شده و در ایران، در جنگل‌های شمال یافت می‌شود. به طور کلی، افرا درخت مقاومی بوده و با شرایط آب و هوایی و محیطی مختلفی سازگار است؛ اما در خاک اسیدی رشد بهتری دارد. در گونه‌های مختلف، شکل‌های متفاوتی از برگ‌های افرا دیده می‌شود، هرچند که عموماً این برگ‌ها پنج ‌لوپ بوده و شباهت بسیاری به برگ چنار دارد.

 افرای قرمز یا ژاپنی

این گونه از افرا بومی ژاپن، چین، کره شمال و جنوبی، جنوب شرقی روسیه و شرق مغولستان بوده و به دلیل رنگ و ظاهر زیبا، بیش‌تر جنبه تزئینی دارد. ارتفاع این درخت ۶ تا ۱۰ متر می‌باشد و در پاییز برگ‌های آن به رنگ قرمز، زرد و لیمویی نمایان می‌شوند. افرای ژاپنی دارای ۱۰۰۰ نوع در سراسر جهان است.

معرفی افرای قرمز

 

معرفی درخت افرا

 

معرفی درخت افرا

 

افرای برگ چناری

این افرا دارای برگ‌های مشابه چنار با لبه‌هایی به رنگ کرم است. قامت این درخت تا ۶ متر می‌رسد.

 

معرفی درخت افرا

 

افرای قندی

این درخت بومی شمال شرقی آمریکای شمالی بوده و منبع اصلی شربت افرا است. این شربت خاصیت ضد اکسیدانی و ضد التهابی داشته و در درمان سرطان و دیابت موثر است.

 

معرفی درخت افرا

 

افرای کوهستانی یا نروژی

افرای نروژی، زیباترین و پرطرفدارترین گونه افراست و بومی اروپای شرقی و مرکزی و جنوب غربی آسیاست. این افرا به طور متوسط ۲۵۰ سال عمر می‌کند که در میان سایر گونه‌ها طولانی‌ترین سن است.

 

معرفی درخت افرا

 

افرای بزرگ صنعتی شبه چناری

این افرا به سرعت رشد می‌کند و به ارتفاع ۹ متر می‌رسد. به همین خاطر برای پر کردن سریع فضاهای خالی با درختان، بسیار مناسب و کاربردی است. روی برگ‌های پنج پر این درخت، سبز و پشت آن‌ها سفید است.

 

معرفی درخت افرا

 

افرای سیاه (افرای سه برگی)

افرای سیاه بومی بخش‌هایی از ایالات متحده، آمریکای جنوبی و جنوب شرقی کاناداست. زیبایی این درخت، آن را به عنصری تزئینی در فضای سبز تبدیل کرده است. افرای سیاه نیز مانند افرای شبه چناری به سرعت رشد کرده و به ارتفاع ۱۵ تا ۲۰ متر می‌رسد. پوست افرای سیاه به رنگ خاکستری تیره یا سیاه است.

معرفی افرای سیاه

 

 

معرفی درخت افرا

 

افرای درشت برگ

افرای درشت برگ، بومی غرب آمریکای شمالی است. علت نام‌گذاری این درخت، برگ‌های بزرگ ‌آن است که حدود ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر می‌باشند. در پاییز این برگ‌های باشکوه به رنگ‌های زرد، نارنجی و بنفش تیره خودنمایی می‌کنند.

افرای پرچین یا دشتی

قامت این درخت ۶ تا ۱۲ متر است و برگ‌های آن ۵ – ۳ لوپی بوده که لوپ میانی خود به ۳ لوپ کوچکتر تقسیم می‌شود. افرای پرچین معمولاً برای ایجاد سد بصری کاربرد دارد.

معرفی افرای پرچین

 

معرفی درخت افرا

 

معرفی چوب افرا


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *