مرس چوب

مرس چوب، (مرس نام درخت کاج است در خطه شمال کشور) برندی نام آشنا در صنعت تولید ترموو به روش استانداردهای روز اروپا (آلمان و فنلاند) می باشد که با 10 سال سابقه فعالیت و تولید اکنون در خدمت شماست. این برند متعلق به کارخانه تولیدی شرکت آرمان چوبینه زاگرس (سهامی خاص) می باشد.

کاربرد چوب در صنعت ساختمان‌سازی

  • 1399-12-27

بدون شک می‌توان گفت، چوب یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین متریالی است که بشر در طول تاریخ برای مصارف گوناگون از آن بهره برده است. نقش چوب در صنعت ساختمان‌سازی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم انکار‌ ناپذیر بوده و حتی در سال‌های اخیر، افزایش چشمگیری نیز داشته است. در گذشته، چوب بیش‌تر در بنای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه، در کنار خواص منحصر به فرد چوب، جنبه زیبایی و جلوه بصری آن نیز بسیار مورد توجه واقع شده و در دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. یکی از ویژگی‌های چوب که امروزه تا حد زیادی حائز اهمیت بوده و چوب را به متریالی مهم تبدیل کرده است، قابلیت اصلاح خواص آن در صنعت و تولید چوب‌هایی با دوام و طول عمر بالاتر است.

 

کاربرد چوب در صنعت ساختمان‌سازی

 

از بیش‌ترین موارد استفاده از چوب در صنعت ساختمان‌سازی ساخت بنای کلی سازه ( مانند کلبه‌های چوبی)،  قالب‌بندی بتن، درب و پنجره، کفپوش،دیوارکوب‌ها و پنل‌های دکوراتیو، قرنیز، تزئینات سقف، نمای ساختمان و… را می‌توان نام برد.

 

کاربرد چوب در صنعت ساختمان‌سازی

 

درب و پنجره‌های چوبی، قدمتی دیرینه داشته و به دلیل خواص رنگ‌پذیری، فرم‌پذیری، استحکام، عایق حرارت و صوت و جلوگیری از اتلاف انرژی، نصب آسان و… به عنوان پروفیلی مطمئن و زیبا هم ‌اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه پنجره‌های چوبی مدرن، به تکنولوژی چندجداره  نیز مجهز شده‌اند. در ساخت پنجره‌های چوبی از چوب درختان صنوبر، گردو، گیلاس، بامبو، ساج، ماهون، افرا، بلوط، کاج و راش استفاده می‌شود.

 

کاربرد چوب در صنعت ساختمان‌سازی

 

قرنیز، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای تزئین دیوار است که علاوه بر زیبایی، باعث جلوگیری از آسیب فیزیکی به بخش‌های پایین دیوار می‌گردد. قرنیزها از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، اما یکی از زیباترین آن‌ها قرنیز چوبی است که به عنوان داکت برای هدایت و محافظت از سیم‌های برق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهترین قرنیزهای چوبی از جنس درختان گیلاس، کاج، بلوط و گردو هستند.

 

کاربرد چوب در صنعت ساختمان‌سازی

 

کفپوش‌های ساخته شده از چوبی طبیعی درختان، پارکت نامیده می‌شود. پارکت، جلوه‌ای زیبا به محیط بخشیده و گرما و صمیمت را در فضای خانه تزریق می‌کند. نقش و نگار موجود در چوب، پارکت‌ها را به المان‌هایی پرطرفدار تبدیل کرده است.

 

کاربرد چوب در صنعت ساختمان‌سازی

 

استفاده از چوب در نمای بیرونی ساختمان‌های لوکس نیز بسیار رایج شده و جلوه زیبایی را به سازه و شهر بخشیده است. در تزئین نمای ساختمان، اغلب از چوب‌های ترموود استفاده می‌شود. این چوب‌ها با استفاده از موادی خاص در صنعت، اصلاح شده و مقاومت آن در برابر رطوبت و حمله حشرات تا حد زیادی افزایش یافته است.

 

کاربرد چوب در صنعت ساختمان‌سازی

 


نویسنده: مطهره سادات میرلوحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *